تبلیغات هدفمند کلیدی برای جذب مخاطب مناسب2020-09-28

بازاریابی هدفمند Targeted Marketing تعریف، روش‌ها و نکات کلیدی

با در نظر گرفتن این فاکتورها، می‌توان تبلیغات را به صورت کارآمدتر و با نرخ تبدیل بالاتری انجام داد. یعنی ممکن است حتی با یک بار بازدید از صفحه‌ای در یک وبسایت برای مدتی طولانی تبلیغات یک محصول خاص را مشاهده کنید. برای مثال، ممکن است مدت‌ها بعد از خرید تلفن همراه باز هم تبلیغات مربوط به گوشی‌های موبایل را دریافت کنید.

همچنین، با افزایش آگاهی از برند، هدف‌گیری دقیق‌تر جمعیت و علایق خاص و توانایی دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر، می‌توانید اثربخشی تبلیغات خود را افزایش دهید. توانایی ردیابی و اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌ها و کاهش هزینه‌های جذب هر مشتری، از دیگر مزایای این نوع تبلیغات است. با هدف‌گیری مجدد مشتریان قبلی و همسویی بهتر با استراتژی کلی بازاریابی، می‌توانید به رشد پایدار و موفقیت بیشتر کسب‌وکار خود دست یابید. یعنی شما می توانید با دقت بسیار بالا افراد و مخاطبین خود را شناسایی و آن ها را هدف تبلیغات پیامکی خودتان قرار دهید. هدفمندسازی تبلیغات با آژانس تبلیغاتی مهم است به دلیل اینکه این کار به شما کمک می‌کند تا پیام خود را به مخاطبان مورد نظرتان منتقل کنید و بازدهی بالاتری از تبلیغات خود داشته باشید.

تبلیغات چریکی (Guerrilla Marketing) یکی از بدیع‌ترین و مبتکرانه‌ترین انواع تبلیغات است که به دلیل خلاقانه بودن، روی مشتریان تأثیر آنی و زیادی می‌گذارد و باعث جذب آنان می‌شود. در این شیوۀ تبلیغاتی، از تکنیک‌های غیرمتعارف خلاقانه برای دستیابی به حداکثر تأثیرگذاری با هزینۀ کم استفاده می‌شود. جذب مشتری فرایندی است که به دستیابی مشتریان جدید برای کسب‌وکارها می‌انجامد. بنابراین، تعیین اهدافی شفاف و قابل اندازه‌گیری در ابتدای هر کمپین، نه‌تنها به حفظ منابع مالی و زمانی کمک می‌کند، بلکه مسیر رسیدن به دستاوردهای مطلوب را هموار می‌سازد.

تبلیغات هدفمند: تاکتیکی برای رسیدن به مخاطبان هدف

بازاریابان حداکثر مبلغی رو که حاضر هستن به ازای هر کلیک مخاطب روی تبلیغ بپردازن مشخص می کنن و گوگل قیمت و موقعیت آگهی رو بر اساس کیفیت کلی تبلیغ و بالاترین قیمت پیشنهادی تعیین می کنه. اینطوری می تونین یک تجربه یکپارچه تر رو برای مشتریان ایجاد کنین که به اونها کمک می کنه محصول شما به چیزی که علاقه دارن نزدیک هستش. نمونه ای از تبلیغات متنی می تونه یک برند کفش ورزشی باشه که در وبلاگی در مورد دویدن و تمرین، تبلیغ خودش رو ارائه می کنه. از طرفی گسترده‌شدن فضای وب و شبکه‌های اجتماعی به این نگرانی دامن می‌زند؛ چون به پراکندگی حضور و حواس‌پرتی کاربران منجر شده‌اند.

راه‌اندازی تست A/B به‌معنای بازاریابی برای گروه‌های مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابی‌تان است. در نهایت، راه‌اندازی این مدل تست، به شما کمک می‌کند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک می‌شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر مردم دوست دارند از کسب‌وکارهای محلی و مستقل حمایت کنند. با مشارکت در رویدادهای محلی و برنامه‌های سازمان‌های خیریه وجهۀ خود را در جامعه ارتقا دهید. برای مثال، اسپانسر یک نمایشگاه محلی شوید یا برای تیم فوتبال شهر خود تجهیزات تهیه کنید. همۀ این‌ها باعث افزایش اعتبار شما می‌شود و به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند.

با انجام این تست، می‌توانید بیابید کدام نسخه از تبلیغ از نظر جذب مشتری و افزایش فروش موفق‌تر عمل می‌کند. تحقیقات بازار شامل استفاده از دیتاها، نظرسنجی‌ها و بررسی رفتار مخاطبان است. این داده‌ها به شما امکان می‌دهد تا به مخاطبان هدف خود نزدیک‌تر شوید و اطلاعات ارزشمندی درباره آن‌ها به‌دست آورید. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تبلیغات شما برای کاربرانی که آن عبارت را جستجو می‌کنند، نمایش داده می‌شود.

کاله به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح محصولات لبنی و پروتئینی، برای تغییر نگرش‌ها و ادراکات مخاطبان در حوزهٔ سلامت مواد غذایی، کمپین جامعی را اجرا کرد. در این کمپین، تحقیقات بازار و مخاطب‌شناسی دقیق به تیم تبلیغاتی کمک کرد تا محتوای مناسبی برای شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون تهیه کنند. در پایان، شرکت از طریق نظرسنجی آنلاین و بررسی فروش، متوجه شد این کمپین تا ۱۵ درصد در ایجاد ترجیح برند و افزایش فروش اثرگذار بوده است.

از مواردی که باعث شده همیشه وفادار سامانه باشیم، علاوه بر بستر فنی قدرتمند،پشتیبانی قوی آن بوده که با استفاده از افراد متعهد و کارآزموده ، همیشه با صبر و حوصله راهنماییم کردند. با دنبال کردن این مراحل و تمرکز بر نیازهای مخاطبان خود، می توانید کمپین های تبلیغاتی هدفمند و موفقی ایجاد کنید که نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. هدفمندسازی تبلیغات به این معناست که پیام‌های تبلیغاتی به درستی به دست مخاطبان درست برسند. این نه تنها باعث می‌شود که تبلیغات موثرتر باشند، بلکه هزینه‌های تبلیغاتی را نیز کاهش می‌دهد و بازدهی سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد. برای مثال، فروشگاه‌های اینترنتی با ارائه پیشنهادات سفارشی و نمایش محصولات مرتبط، می‌توانند تعامل با مشتریان خود را بهبود بخشند. این رویکرد با تحلیل رفتار مشتریان و ارائه پیام‌های متناسب با نیازها و علاقه‌مندی‌های آن‌ها، تأثیرگذاری برنامه‌های تبلیغاتی را افزایش می‌دهد.

در نتیجه، جایگاه برند در بازار تقویت می‌شود و مسیر توسعه کسب‌وکار هموارتر خواهد شد. تبلیغات تعاملی مخاطبان را در فرآیند تبلیغ درگیر می‌کند و باعث افزایش ارتباط عمیق با برند می‌شود. این روش با استفاده از محتوای قابل کلیک یا بازی‌های کوچک تبلیغاتی یا امکان ایجاد نظرسنجی یا آزمون در پلتفرم‌های تبلیغاتی قابل پیاده‌سازی است و به تقویت تعامل و بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند. زمانی که مخاطب خود را به خوبی شناختید، روش مناسبی برای تبلیغات، بهره‌گیری از امکان «مخاطب مشابه» «Similar Audience» است. این نوع از تبلیغات هدفمند اینترنتی می‌تواند تبلیغات مورد نظر را برای افراد مشابه فهرست شما نمایش دهد. برندها معمولا از تبلیغات هدفمند استفاده می کنن تا محصولاتی رو که قبلا بررسی کردین رو به شما نشون بدن.

از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمی‌توان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما می‌توانید به‌جای انتخاب یکی از این روش‌ها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیت‌های بیشتری هم بهره‌مند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است.

این کارکرد به برندها امکان می‌دهد اطلاعات مفیدی درباره محصولات یا خدمات خود به مشتریان ارائه دهند و آگاهی آن‌ها را افزایش دهند. در این روش از تبلیغات هدفمند از سامانه‌های پیامکی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی مستقیم به شماره‌های موبایل استفاده می‌کنند. از آنجایی که همه افراد نسبت به پیامک‌های دریافتی خود واکنش نشان می‌دهند، در این روش پیام تبلیغاتی شما قطعا دیده می‌شود.

مثلاً در سطح گسترده، می‌توانید فقط مخاطبان خود را بر اساس جنسیت دسته‌بندی کنید. در بخش اجرای کمپین، دربارهٔ یک نمونه کمپین بازاریابی ایمیلی هدفمند صحبت کردیم. ایمیل یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباطی عاطفی و محکم‌کردن روابط با مشتری است. حالا شما هم داده‌های مشتریان را در دست دارید و هم سودآورترین بخش بازار را انتخاب کرده‌اید؛ پس می‌توانید به سراغ اجرای کمپینی مناسب بروید. به‌طور معمول، کسب‌وکارهای حوزهٔ غذا، محصولات بهداشتی یا مبلمان از این رویکرد استفاده می‌کنند.

یکی از نقاط ضعف این نوع تبلیغات، عدم امکان ردیابی و تحلیل دقیق نتایج است، اما برندهای خلاق این چالش را به فرصت تبدیل کرده‌اند. آن‌ها با ادغام تبلیغات چاپی در کمپین‌های دیجیتال، موفق شده‌اند اثرگذاری این روش سنتی را در دنیای مدرن به سطحی جدید برسانند. با این اوصاف بدیهی است که ترکیب خلاقیت با فناوری، تبلیغات چاپی را به ابزاری فراتر از گذشته تبدیل کرده است.

در نتیجه، با برطرف کردن نیازهای تعداد بیشتری از مخاطبان کمپین بازاریابی هدفمند، نرخ تبدیل خود را افزایش داده و تبلیغاتی موفق‌تر خواهید داشت. در واقع، تعیین اهداف تبلیغاتی روشن و ساختارمند، بر تمام جوانب استراتژی‌های بازاریابی اثر می‌گذارد؛ از پیام تبلیغاتی گرفته تا نوع محتوایی که در تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات سنتی ارائه می‌شود. همچنین، این اهداف پایه‌گذار کمپین تبلیغاتی هستند که باید در هر مرحله از آن—از طراحی مفهومی تا ارزیابی نهایی—تبیین و ارزیابی شوند. در نتیجه، وقتی اهداف به‌درستی مشخص شده باشند، اثرگذاری تبلیغات بیشتر، و عملیات تحقیقات بازار و مخاطب‌شناسی دقیق‌تر و هدفمندتر خواهد بود. در اهداف ترغیبی، تبلیغات بیشتر بر ایجاد تمایز نسبت به رقبا و تشویق مشتری به انتخاب محصول یا خدمت خاص متمرکز است. در این راستا، برندسازی و برجسته‌کردن ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد، نقش مهمی در ترغیب بازار هدف دارد.

همچنین، نبود بودجه کافی و ساختار منسجم در تیم تبلیغات یا بازاریابی، مانع اجرای مؤثر کمپین تبلیغاتی و رسیدن به بازگشت سرمایه (ROI) مناسب می‌شود. چی‌توز به‌منظور حفظ آگاهی از برند و تقویت وفاداری مشتریان به برند، کمپینی را طراحی کرد که یادآور طعم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این تنقلات بود. این شرکت در تبلیغات تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی، داستان‌های کوتاهی از خاطرات کودکان و نوجوانان با چی‌توز منتشر کرد و از این طریق، اثرگذاری تبلیغات را افزایش داد. در نتیجه، میزان تعامل مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی تا ۲۰ درصد بالا رفت و فروش محصولات در سال بعد رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد. ایجاد ترجیح برند معمولاً با تأکید بر تمایز و شخصیت منحصربه‌فرد برند انجام می‌شود.

ارتباط مداوم و تعامل با مشتریان می تواند سبب شود تا مشتریان شما به برند و کسب و کار شما وفادارتر شوند. با امکانات مشتری مداری در پنل اس ام اس می توانید یک قدم در راستای حفظ مشتریان قدیمی خود بردارید. وقتی مخاطب درست را بشناسی، هم هزینه‌ها کمتر می‌شود، هم فروش بالاتر می‌رود! به جای قرار دادن یک تبلیغ عمومی در هر نقطه از وب، یک تبلیغ هدفمند به صورت استراتژیک قرار می گیرد تا بر اساس رفتار مشتری گذشته و سایر داده ها به مخاطبان مشخص و مشخصی دست یابد. در این مقاله، قصد داریم به بررسی روش‌ها و تکنیک‌های هدفمندسازی تبلیغات بپردازیم و نشان دهیم که چگونه می‌توان با استفاده از این استراتژی‌ها، تبلیغاتی هوشمندانه‌تر و کارآمدتر ایجاد کرد.

دکمه‌های اقدام به عمل‌ مانند “اینجا ثبت نام کنید” به این معنی برداشت می شود که می‌خواهید صندوق پستی ایمیل ویزیتورها را پر کنید از ایمیل‌های بدرد نخور و اسپم. بی چون و چرا مشتری برای هر کسب‌و‌کاری مهمترین است، اما اینجا می‌خواهیم در مثالی که برایتان آوردیم مشتری‌ها را آبی فرض کنیم که روی سنگ‌ها و شن‌ها در پارچ می‌ریزید. آب را زمانی می‌توان درون پارچ ریخت که همه سنگ‌ها و شن‌ها در پارچ به صورت منسجمی کنار هم باشند. کسب‌وکار شما نیز چنین است، زمانی می‌توانید به سود برسید که این ذهنیت را در مورد استراتژی بازاریابی درونگرای خود داشته باشید. بازاریابی هدفمند، راهکاری مناسب برای آن‌هایی است که ترجیح می‌دهند هوشمندانه کار کنند.

کاهش دادن مقدار CPA برای خیلی از کسب و کارها یک هدف کلیدی به حساب میاد؛ چون می تونه به شما کمک کنه از بودجه تبلیغاتی خودتون ارزش بیشتری کسب کنین و ROI کلی خودتون رو بهبود بدین. پلتفرم های تبلیغاتی کوئری های جستجو و عادت های کاربران رو تجزیه و تحلیل می کنن و از این داده ها برای نمایش تبلیغات پولی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می کنن. چون هر چقدر مخاطبان هدف شما بیشتر با تبلیغاتی که انجام میدین درگیر بشن، احتمال افزایش سرنخ ها، تبدیل ها و فروش شما هم بیشتر می شه.

در این روش، کسب‌وکارها تنها یک نمونهٔ تبلیغاتی که طراحی کرده بودند را در اختیار تمام مخاطبان هدف می‌گذاشتند و امیدوار بودند که در جلب توجه، موفق عمل کرده باشند. قبل از شروع هر کمپین تبلیغاتی، درک عمیق از بازار هدف از اهمیت بالایی برخوردار است. شناخت دقیق نیازها، علایق و رفتارهای مشتریان به شما کمک می‌کند که پیام تبلیغاتی‌تان را به درستی تنظیم کنید. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته می‌شود که شما برای دیده‌شدن کسب‌وکار خود هزینه پرداخت می‌کنید. با استفاده از استراتژی‌های مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، می‌توانید این روش را به‌طور موثر اجرا کنید.

تحلیل داده‌ها و مشتریان فعلی

به کمک این نوع از تبلیغات، کمپین‌های تبلیغاتی خود را بر اساس مخاطب هدف و بر مبنای مواردی همچون جمعیت‌شناسی، محل زندگی، علایق و رفتارهای آنان سازماندهی می‌کنید. به عبارت دیگر، بر مبنای همین موارد قادر خواهید بود که تبلیغاتی کاملا مرتبط با مخاطب را ایجاد کنید و این امر در نهایت سبب افزایش «نرخ تبدیل» (Conversion Rate) و فروش خواهد شد. فرض کنید تبلیغاتی را برای یک محصول آرایشی و بهداشتی تهیه و این تبلیغ را در یک روزنامه چاپ کرده‌اید.

  • دربارهٔ نحوهٔ بخش‌بندی، در مقالهٔ «بازار هدف چیست + راه‌های شناسایی بازار هدف» مفصل صحبت کردیم.
  • ما روش‌های روش‌های تبلیغاتی که در سال ۲۰۲۵ بیشترین اثربخشی را دارند را مورد ارزیابی قرار دادیم.
  • {
  • به‌عنوان مثال، ارائه تخفیف‌های محدود زمانی یا پیشنهادات خرید 1+1 می‌تواند جذابیت محصولات را افزایش دهد.
  • |}
  • «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست می‌آورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،...
  • {
  • اگر ندانید که قرار است کجا بروید و به چه نتایجی برسید، حتی بهترین استراتژی تبلیغات هم نمی‌تواند موفقیت شما را تضمین کند.
  • |}{
  • طراحی، مکان قرارگیری و هزینه‌های بیلبوردها با سایر تبلیغات چاپی متفاوت است و همین ویژگی‌ها، این نوع تبلیغات را به ابزاری منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.
  • |}

تبلیغات هدفمند یا هدف گذاری تبلیغات (Targeted advertising)، راهی برای بازاریابان هستش تا تبلیغاتی رو به مشتریان ارائه بدن که منعکس کننده ویژگی ها، علایق و رفتار خرید خاص اونها باشه. کارشناسان پنل پیامکی پیام رسان، همه روزه حتی در ایام تعطیل، آماده پاسخگویی به سوالات کاربران و ارائه راهنمایی ثبت ارسال پیامک هستند. با ثبت نام در پنل پیامکی پیام رسان، 100 درصد امکانات بصورت فعال در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مثلا کلمه "سایت" دارای مفهومی کلی است و اجرای تبلیغات روی آن، آورده‌ی چندانی برای شما نخواهد داشت و ممکن است بودجه شما را هدر دهد. اما اگر تبلیغات متنی خود را مشخص‌تر کنید به گونه‌ای که هدف خاصی را بیان کنند، تبلیغات شما به موفقیت نزدیک‌تر می‌شود. در این مقاله ابتدا می‌خواهیم بدانیم تبلیغات هدفمند چیست و سپس به انواع آن و مزایایی که دارد به طور مفصل بپردازیم. اگر می‌خواهید بلاگری را در شبکه‌های اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... بیدینگ دستی کار پیچیده‌ای است و به بررسی و به‌روزرسانی لحظه‌ای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. مهم‌ترین مزیت سرویس تبلیغات محصول یکتانت، اتوماتیک‌بودن آن است؛ یعنی نیاز نیست برای هزار محصول فروشگاه، هزار تبلیغ جدا بسازید.

با کسب‌وکارهایی که پایگاه مشتری مشابهی با شما دارند، اما رقیب مستقیمتان محسوب نمی‌شوند همکاری کنید و با استراتژی‌های مناسب، مشتریان یکدیگر را هدف قرار دهید. برای مثال، یک ‌سایت لباس کودک و یک برند تولید اسباب‌بازی می‌توانند برای ارائۀ تخفیف‌ها و مشوق‌ها به مشتریان یکدیگر، باهم همکاری کنند. اگر تخصص خود را در اختیار عموم قرار دهید، می‌توانید در مخاطبان علاقه ایجاد کنید و حتی سروصدای تبلیغاتی به راه بیندازید، که هر دو برای جذب مشتریان جدید مفید است. نکته مهمی که در تبلیغات هدفمند اینترنتی باید بررسی کنیم، نقش رپورتاژ آگهی در این نوع از تبلیغات است.

{

واژه‌نامه دیجیتال مارکتینگ اصطلاحات بازاریابی دیجیتال

|}

برگزاری مسابقات یا قرعه‌کشی‌ها در کوتاه‌مدت باعث ایجاد تعامل و جلب علاقه به یک برند می‌شود. در سال‌های اخیر، به لطف شبکه‌های اجتماعی، استفاده از این روش افزایش یافته است. بسیاری از برندها در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام یا توییتر مسابقه و قرعه‌کشی برگزار می‌کنند تا تعداد دنبال‌کننده‌ها و میزان تعامل خود را ارتقا دهند. البته این رویدادها باید همیشه در چارچوب اهداف گسترده‌تر برند باشد، وگرنه نتیجۀ عکس خواهد داد. ممکن است مخاطب هدف بر اثر تبلیغات انجام شده دچار نارضایتی شود و بیش از رسیدن به چنین شرایطی باید تعداد دفعات پخش تبلیغات برای او محدود شود که به آن «Frequency Capping» می‌گویند. این کار به راحتی به کمک «Google Ads» امکان‌پذیر است و می‌توان این محدودیت را بر اساس تعداد «Impression» یعنی تعداد دفعات نمایش تبلیغ برای کاربر، تنظیم کرد.

این هماهنگی باعث می‌شود تلاش‌های بازاریابی شما از اهداف و ماموریت‌های بزرگ‌تری پشتیبانی کند و به موفقیت کسب‌وکار شما کمک کند. نرخ تبدیل به تعداد افرادی اشاره دارد که در پاسخ به تبلیغات شما، اقدام دلخواه مانند خرید یا پر کردن فرم را انجام می‌دهند. تبلیغات هدفمند به شما کمک می‌کند با دسترسی به مخاطبان مناسب، نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید. با هدف‌گیری دقیق، منابع مالی بیشتری برای دسترسی به افرادی که احتمال تبدیل بالاتری دارند، اختصاص می‌یابد، که به بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) نیز منجر می‌شود. سپس با استفاده از داده‌ها و ابزارهای تحلیلی، استراتژی ‌های مناسب برای جلب توجه مخاطبان و تحریک آن‌ها به خرید یا استفاده از خدمات ارائه می‌شود. این مرحله نیازمند دانش عمیق و تجربه در زمینه بازاریابی دیجیتال است تا بتواند نتایج مطلوب را به همراه داشته باشد.

همچنین می تونین از وبلاگ ها، تبلیغات دیجیتال و سایر اشکال بازاریابی دیجیتال برای گسترش آگاهی از محصولات و خدمات خودتون استفاده کنین. توانایی هدف گیری مجدد مشتریان قبلی یکی دیگه از مزایای تبلیغات هدفمند هستش. هدف گذاری مجدد به فرآیند نمایش تبلیغات شما به افرادی اشاره داره که قبلا به نوعی با برند شما تعامل داشتن. این می تونه شامل افرادی باشه که از وب سایت شما بازدید کردن، مواردی رو به سبد خریدشون اضافه کردن یا خریدی انجام دادن. مثلا می تونین از ابزارهای گوگل آنالیتیکس برای ردیابی تعداد افرادی که در نتیجه کمپین های تبلیغاتی شما از وب سایتتون بازدید می کنن کمک بگیرین.

اگر از تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده می کنین، خیلی از سایت ها اطلاعات مختصر و مفیدی در مورد فعالیت و رفتار خریدار ارائه میدن. برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر، بازاریابان می تونن برای نمایش تبلیغات در پلتفرم های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام یا تیک تاک از تبلیغات پولی استفاده کنن. گزینه های دیگه شامل انتشار Targeted advertising در نتایج جستجوی گوگل کاربران یا از طریق شبکه نمایش گوگل هستش که به 90 درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان دسترسی داره. در روشی دیگرمی‌توانید فهرستی از سایت‌هایی که مشتریان شما آن‌ها را دنبال می‌کنند تهیه کنید. سپس آن‌ها را براساس موضوع و نوع مخاطب دسته‌بندی کرده و برای هر تبلیغ خود گروه مناسبی از این سایت‌ها را برای نشر آن انتخاب کنید.

تبلیغات ویدئویی یکی از موثرترین و جذاب‌ترین روش‌ها برای جلب توجه مخاطبان است. ویدئوها، به دلیل قابلیت‌های چندرسانه‌ای و امکان نمایش جزئیات بیشتر، اغلب تأثیر قوی‌تری نسبت به سایر انواع محتوا دارند. با ایجاد ویدئوهای کوتاه و جذاب، شما می‌توانید مخاطبان را درگیر کرده و پیام خود را به سرعت انتقال دهید.

کسب‌وکارها از این روش تبلیغات استقبال می‌کنند زیرا معمولا افرادی که قبلا از سایت بازدید داشته‌اند اما خریدی انجام نداده‌اند را جذب و به خریدار تبدیل می‌کنند. یکی از مهمترین فرایندها در تبلیغات هدفمند بخش‌‌بندی بازار یا Market Segmentation است. مخاطبان شما دوست ندارند که توجهشان با پول خریده و جلب شود، بلکه دوست دارند توجهشان به صورت طبیعی جلب شود. بنابراین، باید در استراتژی جذب مخاطب هدفمند در هر صنعتی با در نظر گرفتن ابزارهای بهینه برای دسترسی به آن ها تجدید نظر کرد. در نهایت، تبلیغات هدفمند ابزاری قدرتمند برای بهبود کارایی و اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی شماست که با برنامه‌ریزی دقیق و تحلیل مداوم، می‌تواند نتایج قابل توجهی را به همراه داشته باشد. حتما شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) رو برای اندازه گیری موفقیت تبلیغات دیجیتال هدفمندتون دنبال کنین.

برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثال‌های کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آورده‌ایم، توجه کنید. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدف‌گیری دقیقی در هنگام تقسیم‌بندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینک‌تان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغات‌تان خواهید شد. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده می‌شوند و حتی لغات موجود در  نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. تبلیغات یکنواخت و فاقد خلاقیت نمی‌تواند توجه مخاطبان را جلب کند و تأثیر کمی روی مخاطبان می‌گذارد.

یکتانت در کمپین‌های پیامکی، گروه‌های متنوعی در اختیارتان گذاشته است تا هدفمند تبلیغ کنید. مخاطب هدفمند فردی است که علاقه خود را نسبت به خدمات یا محصولات شما ابراز می دارد. طبق آمار، نرخ کلیک تبلیغات مبتنی بر داده‌های رفتاری مشتریان، ۵/۳ برابر بیشتر است! ۴۰ درصد مردم هم بین تبلیغات هدفمند و تبلیغات تصادفی، اولی را انتخاب می‌کنند. هدف‌گیری مجدد به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را به افرادی که قبلاً با برند شما تعامل داشته‌اند، نمایش دهید.

Contact Us
https://appreview.ir/
Email: info@appreview.ir
Phone: 09145622900
, iran, iran

«درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست می‌آورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... استراتژی‌های هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دنده‌اتومات کار را خیلی راحت می‌کنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، به‌‌خوبی اهمیت... مثلاً این همه کسب‌وکاری که وبلاگ دارند و در حال خلق محتواهای مفید برای جامعۀ هدف هستند، رویکرد غیرمستقیم را پیش گرفته‌اند. اگر ایمیل‌ها را به شکلی‌ هدفمند و شخصی‌سازی‌شده برای هر گیرنده بفرستید، شانس تبدیل آن‌ها بالاتر خواهد رفت. ابزارهای اتوماسیون در مارکتینگ، در تسریع انجام کارهای تکراری بسیار مفید هستند.

شما می‌توانید با اینفلوئنسرهای مرتبط با صنعت خود (که دنبال‌کننده‌های متعهدی دارند) همکاری کنید تا کسب‌وکار شما را برای فالوئرهایشان تبلیغ کنند. یکی از مهم‌ترین موانع در تعیین اهداف تبلیغاتی، عدم شفافیت و هم‌راستا نبودن آن با اهداف بازاریابی کلی سازمان است. هنگامی که کسب‌وکارها تصویر روشنی از مقصد نداشته باشند، حتی بهترین برنامه‌ریزی تبلیغات نیز نمی‌تواند آن‌ها را به نتایج مطلوب برساند.

در زمان انجام این جستجو، یک «کوکی» (Cookie) این واژه‌ها یا محصولات را ذخیره می‌کند. به محض این‌که کاربر، صفحه دیگری را مشاهده کند، تبلیغات هماهنگ با عبارت‌های جستجو شده او، برای این کاربر به نمایش درمی‌آیند. افرادی که در مراحل پایینی قیف فروش قرار دارند با احتمال بالایی از شما خرید خواهند کرد.

تأثیرگذاری بر رفتار مخاطبان با استراتژی‌های هدفمند منجر به تعامل و خرید بیشتر می‌شود. تقویت جایگاه برند با ارتباطات قوی و تجربهات مثبت موجب وفاداری مشتریان و کسب مزیت رقابتی می‌شود. این روش شامل استفاده از کلمات کلیدی خاص برای نمایش تبلیغات در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل است. با هدف‌گذاری بر اساس کلمات کلیدی مرتبط، تبلیغات به کاربرانی نمایش داده می‌شود که به دنبال محصولات یا خدمات مشابه شما هستند.

به علاوه، برخی تبلیغات به ما انگیزه می‌دهند که خرید کنیم، اما وقتی محصول را دریافت می‌کنیم، ممکن است احساس کنیم که نیازی به آن نداریم. نرخ تبدیل (Conversion Rate) یکی از معیارهای سنجش میزان موفقیت تبلیغات شما است. با رشد نگرانی‌ها دربارۀ حفظ حریم خصوصی، قوانین جدیدی مانند GDPR و CCPA تصویب شده‌اند که نحوۀ جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها برای راه‌اندازی بازاریابی هدفمند را محدود می‌کنند. کسب‌وکارهایی که برای اولین بار، به سراغ Targeted Marketing رفتند، تبلیغات خود را برای گروهی از افراد که مجلاتی با موضوع مد نظرشان را تهیه می‌کردند، شخصی‌سازی نمودند. در این مقاله، نحوهٔ بهره‌گیری از این استراتژی بازاریابی قدرتمند را همراه با هر آن‌چه که لازم است بدانید تا کسب‌وکارتان را رشد دهید، برای شما شرح خواهیم داد.

جالب اینجاست که بسیاری از این افراد، قهرمانان شخصی استیو جابز بودند و به خوبی روحیه جسورانه و نوآورانه او را منعکس می‌کردند. شنیدن عبارت «مزمز، مزه‌های بدون مرز» با صدای گاز زدن چیپس در میان پخش برنامه‌های رادیویی، یک نمونه تبلیغات در این بستر است. تبلیغات رادیویی به‌عنوان یکی از تبلیغات سنتی از سال ۱۹۲۰، هم‌زمان با آغاز رادیوی تجاری متولد شد و  محبوبیت زیادی پیدا کرد. در ادامه، برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های افزایش CTR را برای‌تان شرح می‌دهیم. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. تفاوتی که بین پرسونای خواننده و خریدار وجود دارد این است که پرسونای خواننده به طور کلی بر چالش‌های پیش روی پرسونای شما تمرکز دارد.

{تعمیرات لپ تاپ|لپ تاپ} https://appreview.ir/
چگونه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام مخاطبان بیشتری جذب میکند؟