تأثیرگذار تولید ویدئو
آموزش رایگان تولید محتوای ویدیویی + 30 ایده محتوای ویدیویی ویپدیا بلاگ صباویژن
حتی از این ویدئو میتوانید هنگام جذب نیروی جدید نیز استفاده کنید؛ چون او میتواند بدین شکل ببیند که قرار است در چه محیطی استخدام شود و کار کند. این نوع محتوای ویدئویی، ویدئوهایی آموزنده هستند که به مخاطب شما در رفع یک مشکل کمک میکنند. استفاده از سبکهای معمول و آشنا می تواند به مخاطبان کمک کند تا بهتر با محتوا ارتباط برقرار کنند و پیام را درک کنند. تولید یک ویدیو به همکاری چندین نفر نیاز دارد، از کارگردان و نویسنده گرفته تا فیلم بردار و تدوین گر. با داشتن یک سناریوی مشخص، تمامی اعضا می توانند به راحتی وظایف خود را درک کنند و هماهنگی بین آنها افزایش یابد. این امر نه تنها کیفیت نهایی ویدیو را افزایش می دهد بلکه فرآیند تولید را نیز روان تر می کند.
حتی اگر هیچ تجربه ای در طراحی نداشته باشید، سفارشی سازی های زیادی وجود دارد که می توانید برای مدتی از آنها استفاده کنید تا ویدیوهای اصلی را بسازید. آیا محصول جدیدی تولید کرده اید؟ با ایجاد یک ویدیوی نمایش محصول به تبلیغ آن کمک کنید. داستان برندهای خودتان را در یک ویدیوی کوتاه و سرگرم کننده با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این احتمال وجود دارد که محتوای نوشتاری خود را در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اما نقطه ضعف تأسف بار این است که محتوای نوشته شده به طور کامل به اشتراک گذاشته نمی شود. همچنین به نحوه استفاده آنها از مکثها پس از بیان کلمات یا جملات خاص برای ایجاد یک اثر دراماتیک دقت کنید.
تایپوگرافی یکی از شاخههای جذاب و قدرتمند در انواع تولید محتوای تصویری است که با استفاده از بازیهای هنری با فونتها و شکل کلمات، پیامهایی پرمعنا و خلاقانه را به مخاطب منتقل میکند. این هنر بصری به ویژه در طراحی پوسترها، لوگوها، بنرهای تبلیغاتی و محتوای شبکههای اجتماعی کاربرد فراوان دارد. با بهرهگیری هوشمندانه از تایپوگرافی، میتوان احساسات، شخصیت و هویت برند را به شیوهای بصری و به یادماندنی منتقل کرد. تولید محتوای تصویری به فرآیند خلق و ارائه اطلاعات، پیامها یا داستانها از طریق ابزارهای بصری مانند عکسها، ویدئوها، اینفوگرافیکها، موشن گرافیکها و انیمیشنها گفته میشود. این نوع محتوا به دلیل قدرت بالای جذب توجه و تأثیرگذاری، به ویژه در زمینهی دیجیتال، نقش حیاتی در برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان دارد. تاثیر فن بیان در تولید محتوای ویدئویی و موفقیت ویدئو امری انکارنشدنی است.
محتواهای ادامهدار، خوراک بسیار خوبی برای رسانههایتان به حساب میآیند و میتوانید با اختصاص یک هشتگ به هر سری، مخاطب را به دنبالکردن آنها تشویق کنید. اکثر کسبوکارها ترجیح میدهند CTAها را در پایان ویدئوهای خود قرار دهند. یک CTA مناسب، بهجای دستوردادن، خیلی مؤدبانه چیزی که میخواهید را از مخاطبان درخواست میکند. شبکههای اجتماعی حواس آدمها را بهراحتی پرت میکنند و بینندگان ویدئوی شما ممکن است بدون بازخورد مناسب، به محتوای بعدی فید خود بروند. شما ناگزیرید به آنها یادآوری کنید و اینجاست که فراخوان به اقدام یا CTA وارد میشود. تفاوت الگوریتمهای شبکههای اجتماعی مختلف باعث میشود تا نوع خاصی از ویدئو در یک پلتفرم خاص بهتر عمل کند و بینندگان بیشتری را جذب کند.
موشن گرافیکها با ترکیب هنر و فناوری، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای انتقال پیامهای پیچیده به شمار میروند. با رعایت نکات کلیدی و بهروز بودن در این حوزه، میتوانید محتوایی خلق کنید که نه تنها جذاب و خلاقانه است، بلکه تأثیرگذاری بالایی بر مخاطب دارد. دنیای طراحی و موشن گرافیک، مانند سایر بخشهای دیجیتال، همواره در حال تغییر و تحول است. بهروز بودن و استفاده از ترندهای جدید در طراحی و افکتها، میتواند محتوای شما را تازه و جذاب نگه دارد و باعث شود که پیام شما همواره در صدر توجه مخاطبان قرار گیرد. پیش از آغاز فرآیند طراحی، هدف اصلی از ایجاد موشن گرافیک خود را بهطور دقیق مشخص کنید. آیا میخواهید محصولی را معرفی کنید، خدماتی را توضیح دهید یا مفهومی پیچیده را به تصویر بکشید؟ این هدفگذاری به شما کمک میکند تا طراحی و اجرای موشن گرافیک را به بهترین شکل انجام دهید.
اگر بخواهیم بازهم این آمار چشمگیر را ادامه دهیم، همه آمارها به نفع ویدیو خواهد بود. تیکتاک یکی از پلتفرمهای محبوب برای انتشار ویدئوهای کوتاه و سرگرمکننده است. ویدئوهای تیکتاک به دلیل محدودیت زمانی و سبک سریع و جذاب خود، نیاز به ویرایش دقیق و حرفهای دارند. ما فکر میکنیم اگر قرار باشه کسب و کاری موفق بشه دیگه اون روش های قدیمی بازاریابی جواب نمیده؛ دیگه برای ایجاد ارزش و جلب اعتماد مشتری باید یه کارای دیگه ای انجام بدیم. هرچه کیفیت ویدیو بالاتر باشد، عملکرد سایر محتواهای شما هم بهتر خواهد بود. هرچه عملکرد محتوای شما بهتر باشد، سرنخ های بیشتری دریافت می کنید که باعث جذب، تبدیل و بازگشت می شوند.
با این کار بازدیدکنندگان را ملزم نمی کنید که در صفحه اسکرول کنند یا به دنبال ویدیوی شما باشند، چون اکثر آنها این کار را انجام نمی دهند. مردم ابتدا قبل از تماشای ویدیو، عناوین را مرور میکنند، که منطقی هم است. انتظار نداشته باشید که مردم به جای اسکن کردن یک قطعه متن یا تصویر در چند ثانیه، ویدیوی ۵ یا ۱۰ دقیقه ای شما را مشاهده کنند. در چند ثانیه اول دقیقاً توضیح دهید که شرکت شما چیست و چه کاری انجام می دهد و چه ارزشی برای مخاطبان برند به ارمغان می آورد. آیا میخواهید رتبه سایت شما در نتایج برتر گوگل قرار بگیرد؟ شما با آموزش سئو از پایه می توانید با افزایش ورودی های هدفمند، میزان فروش وبسایت خود را افزایش دهید.
این شامل جمعآوری اطلاعات در مورد مخاطبان هدف، نیازها و خواسته های آنها و ترندهای بازار است. این اطلاعات به نویسنده کمک می کند تا سناریویی بنویسد که با مخاطبان به خوبی ارتباط برقرار کند. سناریو نویسی به تیم تولید کمک میکند تا از اشتباهات و اتلاف وقت جلوگیری کنند. با داشتن یک سناریوی مشخص، تیم تولید میتواند به طور دقیق مراحل مختلف تولید را پیش بینی و برنامه ریزی کند. این امر باعث میشود که تولید ویدیو با کمترین خطا و در زمان کوتاه تری انجام شود.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. ۹- اگر کیفیت صدای ضبطشده با گوشی مناسب نیست، صدا را با دستگاه ضبط جداگانه (مانند رکوردرهای Zoom) ضبط کنید و در مرحله ویرایش با تصویر هماهنگ کنید. ۴- برای کاهش نویز محیطی، سعی کنید محیطی آرام و دور از صداهای مزاحم (مانند ترافیک یا باد) را انتخاب کنید. همچنین برای کاهش انعکاس صدا، در فضاهای بسته از مواد جذب صدا (مانند فومهای آکوستیک) استفاده کنید و وسایلی مانند کولر، فن، یا لوازم برقی صدادار را خاموش کنید. تصویربرداری زمینی با نصب دوربین بروی انواع لرزشگیرها مثل گیمبال ها، ریل و شاریو و یا اسلایدر انجام می شود.
شما میتوانید بادقت به زیر و بم صدای خود در حین اجرا، دامنه صدای خود را کشف کنید. همچنین تمریناتی وجود دارد که میتوانید از آنها برای افزایش دامنه صدای خود استفاده کنید. برای انجام درست این تمرینات و تقویت مهارت فن بیان خود کمکگرفتن از یک مربی آواز میتواند مؤثر باشد. یکی از دلایل اصلی محبوبیت ویدئوها در تبلیغات، توانایی آنها در داستانسرایی است. برندها میتوانند از طریق ویدئو داستانی جذاب را روایت کنند که باعث ارتباط عمیقتر با مخاطبان میشود.
هدف ما دستیابی به تبلیغات خلاقانه، پیشرفت و توسعه و رعایت اصول موفقیت در مارکتینگ است. برای اینکه سناریوی شما برجسته باشد، باید تلاش کنید تا بهترین ایدهها و خلاقیتهای خود را به کار بگیرید. میتوانید از YouTube Analytics و Google Analytics برای پیگیری عملکرد ویدیو استفاده کنید و درباره بازدیدها، منابع ترافیک، کل زمان تماشا و یافتن محبوب ترین ویدیوهای خود بیشتر بدانید. برای اندازه گیری رتبه بندی یوتیوب خود، میتوانید از SE Ranking position tracking tool استفاده کنید. در یوتیوب شما می توانید کارت ها و حاشیه نویسی ها را برای CTAهای خاص اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که CTA های شما مرتبط و زمان بندی شده باشد تا بیننده را در مورد آنچه که باید برای تعامل با برند شما انجام دهد، هدایت و راهنمایی کنید.
این توضیحات به گونه ای تدوین می شوند که تمامی عناصر داستان و پیام ویدیو به طور دقیق و منظم پیش بینی و برنامه ریزی شوند. Wideo ابزار دیگری است که به شما کمک میکند ویدیوهای بازاریابی را به آسانی تولید کنید. شما می توانید با یکی از الگوهای آنها شروع کنید یا به سادگی عناصری را که می خواهید استفاده کنید در سازنده ویدیو دراپ اند درگ کنید (بکشید و رها کنید). در حالی که پیشنهاد زیادی برای انتخاب قالب های متنوع وجود ندارد، می توانید به راحتی رسانه مورد نظر خود را اضافه کنید و صدای خود را روی آن ضبط کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای خود (فیلم، تصاویر، صدا، متن، رنگها، گرافیک) را اضافه کنید و از قالبهای گرافیکی متحرک طراحی شده حرفه ای این ابزار استفاده کنید. همچنین به مجموعه بیش از نیم میلیون فایل رسانه ای موجودی Videoblock که شامل فیلم، عکس، گرافیک و صدا می شود، دسترسی خواهید داشت و هیچ هزینه اضافی برای آنها پرداخت نخواهید کرد.
ویدئوهای انگیزشی میتوانند به مخاطبان شما الهام بخشند و آنها را به حرکت وادارند. این نوع محتوا میتواند شامل نقل قولها، داستانهای موفقیت یا پیامهای انگیزشی باشد. ویدئوهای مصاحبه شامل گفتگو با افراد متخصص، تأثیرگذاران یا مشتریان هستند و میتوانند به شما کمک کنند که برند خود را معتبرتر و مورد اعتمادتر به مخاطب معرفی کنید. تصویر بندانگشتی (Thumbnail) اولین چیزی است که مخاطب هنگام مشاهده ویدیو میبیند، بنابراین انتخاب تصویر جذاب و مرتبط با محتوای ویدئو اهمیت زیادی دارد. تصویری که به طور واضح محتوای ویدیو را نمایش دهد و به اندازه کافی جذاب باشد، شانس کلیک شدن ویدئو را افزایش میدهد.
تایپوگرافی به عنوان یکی از انواع تولید محتوای تصویری، میتواند نقشی کلیدی در جلب توجه مخاطبان و انتقال مؤثر پیامها ایفا کند. با رعایت اصول پایهای تایپوگرافی، میتوان محتوای بصری خلاقانه و تأثیرگذاری ایجاد کرد که به یادماندنی و منحصر به فرد باشد. یک مطالعه جدید نشان داده که در سال ۲۰۱۹ ، کاربران و مردم ۹۵ درصد از پیام اصلی یک محصول یا خدمات را از طریق تماشای ویدیو دریافت میکنند. بسیاری از پلتفرمهای ویدیویی شبکههای اجتماعی مانند اسنپ چت Snapchat و اینستاگرام Instagram به همراه رشد سریع YouTube، باعث افزایش محبوبیت و ترجیح استفاده مردم از ویدیو شدهاند. پلتفرمهای ویدیویی شبکههای اجتماعی طی چند سال گذشته محبوبیت زیادی از طرف کاربران اینترنت به دست آوردهاند. میتوان گفت این اتفاق بیشتر به دلیل توانایی فیلم و ویدیو در برقراری ارتباط با مخاطب نسبت به محتوای نوشتاری است.
و این به معنای ارسال ویدیوی خود به بیشترین مکان ممکن که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، است. اگر خدمات یا محصولاتی ارائه می دهید، توصیفات ویدیویی یا مطالعات موردی از رضایت مشتریان، کارشناسان، افراد مشهور یا دوستان خود ارائه دهید. صفحات فرود برای تولید سرنخ بیشتر طراحی و برای جذب سرنخ های واجد شرایط، بهینه شده اند. برای جذابتر و آموزندهتر کردن این صفحات، میتوانید ویدیوها را روی آنها قرار دهید. برای شروع کار می توانید از یکی از الگوهای آنها یا برخی از صدها سبک مختلف صحنه های متحرک، عکس ها یا ویدیوهای اکشن زنده برای ویدیوی شخصی خود استفاده کنید. ارائه رضایت مشتریان به صورت ویدیویی می تواند به افزایش اعتماد مخاطبان به شما کمک کند.
در فیلمبردار دات کام، ما علاوه بر تولید محتوای ویدئویی حرفهای، به شما کمک میکنیم تا محتوای شما بهخوبی برای پلتفرمهای مختلف بهینهسازی شود و در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار گیرد. این موضوع باعث شده تا محتواهای ویدیویی به موثرترین روش تولید محتوا در فضای مجازی تبدیل شود. شاهد این گفته ویدیو ریلزهای اینستاگرام است که گاها شاهد بازدیدهای میلیونی بعضی از آنها هستیم. البته صرف ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی برای فروش بیشتر یک محصول در فضای اینستاگرام کارساز نیست. تیزر یا ویدیوی فضای مجازی باید محتوای مفید و جذاب ارائه کند تا مخاطب ترغیب به انتخاب و تماشای آن از بین صدها ویدیوی دیگر شود. ویدئوهای تبلیغاتی و صنعتی که به تیزر معروف هستند از سالها قبل نقش مهم و تاثیرگذاری در تبلیغات محصولات، کسب و کارها و خدماتِ شرکتها داشته اند.
سناریو نویسی برای موشن گرافیک به توصیف دقیق حرکتها و انیمیشنها نیاز دارد. این نوع سناریو باید به گونه ای نوشته شود که انتقال پیام به شکل بصری و جذاب انجام شود. در این سناریوها، حرکتها و انیمیشنها به عنوان ابزار اصلی برای روایت داستان و انتقال پیام استفاده می شوند. نویسنده باید توجه ویژه ای به ریتم، جریان و هماهنگی بین عناصر گرافیکی داشته باشد تا ویدئو به صورت یکپارچه و جذاب به نظر برسد. هدف اصلی سناریو نویسی، ایجاد یک نقشه راه برای تیم تولید است تا بتواند ویدیو را به شکلی هماهنگ و بدون ابهام تولید کند. سناریو به تیم تولید کمک میکند تا با داشتن یک راهنمای دقیق، تمامی مراحل تولید را به ترتیب و با کیفیت به انجام برسانند و از اشتباهات و اتلاف وقت جلوگیری شود.
به طور مثال، یک ویدئو جذاب که توجه مخاطبان را جلب میکند، میتواند با سرعت زیادی در پلتفرمهای اجتماعی گسترش یابد و به هزاران یا حتی میلیونها نفر برسد. این نوع از تبلیغات به نوعی خودکار، به توسعه شناخت برند و افزایش فروش کمک میکند. یکی از دلایل اصلی موفقیت ویدئوها در تبلیغات، قابلیت انتشار و پخش گسترده آنها در پلتفرمهای آنلاین است. ویدئوهای تبلیغاتی به راحتی در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند و قابلیت وایرال شدن دارند. این به معنای افزایش قابل توجه دسترسی به محتوا و برند است، بدون اینکه هزینههای اضافی برای پخش و توزیع آن نیاز باشد.
با مشاوره رایگان و خدمات حرفهای ما، شما میتوانید به راحتی به اهداف کسب و کار خود دست یابید و برند خود را به بهترین شکل معرفی کنید. کسبوکارها میتوانند جلسات پرسش و پاسخ زنده برگزار کنند، جایی که مخاطبان سؤالات خود را مطرح کرده و پاسخهایی مستقیم و واقعی دریافت میکنند. این نوع تولید محتوا ویدیویی نشاندهنده شفافیت برند و تعهد آن به ارتباط نزدیک با مشتریان است. انتشار مصاحبهها در شبکههای اجتماعی، وبسایتها یا حتی پلتفرمهایی مانند یوتیوب باعث میشود محتوای شما برای طیف گستردهتری از مخاطبان در دسترس باشد. میمها به عنوان یکی از پرطرفدارترین و جدیدترین انواع تولید محتوای تصویری، توانستهاند جایگاه ویژهای در بین نسل زد پیدا کنند.
شنیدن و دیدن یک مشتری که دارد دربارۀ یک محصول صحبت میکند، بسیار تعاملیتر از یک پاراگراف متن است. درنهایت، این نوع محتوای ویدئویی میتواند باعث ایجاد اعتماد شود و مشتریان جدیدی کسب کند. در نهایت، ویدئوی شما باید هدف مشخصی داشته باشد و مخاطب را به اقدامی خاص هدایت کند. این اقدام میتواند خرید یک محصول، بازدید از وبسایت، دنبال کردن صفحۀ شما در شبکههای اجتماعی یا هر هدف دیگری باشد. در تکنیک ABCD، تأکید زیادی بر طراحی یک Call to Action جذاب و واضح میشود تا مخاطب دقیقاً بداند باید چه کاری انجام دهد. برای اینکه ویدئوی شما تأثیرگذار باشد، باید با مخاطبانتان ارتباط عاطفی برقرار کند.
برای همکاری و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و از تخصص نیک لینک در تولید محتوای ویدیویی بهره مند شوید. سناریو نویسی در تولید محتوا به چندین نوع مختلف تقسیم میشود که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. هر یک از این انواع نیازمند رویکردهای متفاوتی برای انتقال پیام و جذابیت بصری هستند. با این حال یک ویدیویی که بهترین بخش یک رویداد را برجسته می کند، می تواند اطلاعات زیادی را در مورد شرکت، محصول و فرهنگ شما منتقل کند. اگر ساخت ویدیو به خوبی انجام شود، می تواند این اطلاع رسانی را به گونه ای انجام دهد که منحصر به فرد باشد و از طریق ویدیوهای تجاری دیگر قابل انتقال نباشد. تیم فیلمبردار دات کام به شما کمک میکند تا ویدئوهایی با طول مناسب و متناسب با پلتفرمهای مختلف بسازید و آنها را بهگونهای تنظیم کنید که بهترین بازخورد را از مخاطب دریافت کنید.
اما برای ساخت ویدیوهای حرفه ای که از صدای با کیفیت هم برخودارند باید از میکروفون های اختصاصی استفاده کنید. میکروفون های مختلفی در بازار وجود دارند که با توجه به کیفیت صدا و بودجه خود می توانید انتخاب کنید. برای ساخت محتواهای حرفه ای حتما سعی کنید از میکروفون های با کیفیت که نویز و صداهای مزاحم محیط را حذف می کنند استفاده کنید. لنزها هم تاثیر زیادی بروی کیفیت تصاویر دارند و لازم است متناسب با نیاز تهیه شوند. هر چه کیفیت لنز بالاتر باشد، تاثیر آن در ویدیو تهیه شده مشهود خواهد بود. بحث فاصله کانونی لنزها هم هنگام انتخاب و خرید این ابزارها بسیار مهم است.
برای مثال، فونتهای رسمی برای محتوای حقوقی و فونتهای دوستانه و غیررسمی برای محتوای تفریحی و اجتماعی مناسب هستند. این نوع ویدئوها شامل نکات سریع و مفیدی هستند که میتوانند در زمان کمی به مخاطبان اطلاعات جدیدی بدهند. این ویدئوها باید کوتاه و مفید باشند و در آنها به یک مشکل یا سوال خاص پرداخته شود. درنهایت، این شمایید که باید میزان موفقیت ویدئوهای خود را بررسی کنید تا بفهمید کدام قالب برای مخاطبانتان بهتر کار میکند. حتماً کفگیر ایدههایتان به کف دیگ خورده است که به سراغ این مطلب آمدهاید. به احتمال زیاد، شما ماندهاید و یک صفحه در یوتیوب، اینستاگرام، آپارات یا سایت که نمیدانید چه ویدئویی برای آن بسازید.
در این نوع ویدئو بهترین راه اثرگذاری این است که یکی از همکاران شما که بین مشتریانْ شناختهشده و قابل اعتماد است، در ویدئو حضور پیدا کند و دربارۀ آپدیت محصول صحبت کند. اگر ویدیوهای زیادی ایجاد می کنید، باید میزان سوددهی سرمایه گذاری های خود را در کمپین های بازاریابی ویدیویی و video marketing بسنجید و تصمیمگیری های مهمی را برای بهبود آنها بگیرید. آموزشها، نسخههای نمایشی و ویدیوهای «چگونه» می توانند عملکرد خوبی در محتوای محصور شده داشته باشند، زیرا آموزشی هستند! می توانید ویدیوهای خود را تعاملی و سرگرم کننده کنید و نشان دهید که چگونه ویدیوی شما می تواند به کاربران کمک کند. خلاق باشید و چیزهای مختلف را امتحان کنید تا بفهمید چه چیزی از نظر تبدیل بهتر است. استفاده از اثبات اجتماعی نه تنها راه خوبی برای افزایش تبدیل، بلکه برای ایجاد اعتماد و اعتبار بین خود و مخاطبانتان است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری