ابزارهای سئو برای بهبود رتبه

ابزارهای گوگل برای سئو معرفی لیست کامل ابزارهای google برای بهینه سازی سایت ژاکت آکادمی

وبلاگ نت‌افراز (نت‌افراز بلاگ)، در سال 1398 به هدف تولید محتوای آموزشی، علمی و خبری ایجاد شده است.هدف اصلی این بلاگ، ایجاد آموزش برای استفاده از خدمات نت‌افراز و خدمات مرتبط به آن می‌باشد. تحقیقات نشان داده است که صفحات با محتوای طولانی‌تر رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارند. به طور مثال، اگر شما در حال راه اندازی وب‌سایتی چند زبانه هستید می‌توانید از ابزارهایی برای جذابیت محتوای چند زبانه استفاده کنید. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، به‌راحتی می‌توانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. با ابزار KWFinder می‌توانید به‌سادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید.

در این مقاله به بررسی روش‌ها و تکنیک‌های سئو برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. باید به صورت هم‌زمان هزاران فاکتور ریزودرشت را در نظر داشته باشید و از هر لحاظ سایت را زیر ذره‌بین قرار دهید. با کمک این ابزارها می‌توانید خیلی سریع‌تر و هوشمندانه‌تر همه فاکتورها را بررسی و سایت خود را مدیریت کنید. در این مقاله به معرفی 25 مورد از کاربردی ترین ابزارهای سئو می‌پردازیم که شناخت آن‌ها ضروری است. متخصصین سئو به کمک این ابزارها می‌توانند مشکلات فنی سایت را شناسایی و برطرف کنند. بعد از حل مشکلات فنی سایت به سراغ سئو محتوا که بخشی از سئو داخلی می‌شود بپردازند.

ابزارک «Crawled Pages» نیز تعداد صفحات کرال‌شده و صفحات بدون مشکل و مشکل‌دار را نشان می‌دهد. اگر در این قسمت پیام «Host had no problems in the last 90 days» را می‌بینید، یعنی هاست شما هیچ مشکلی برای خزش ایجاد نکرده‌است. اما اگر پیامی مانند «Host had problems in the past» را دیدید، یعنی هاست شما گاهی اوقات نتوانسته به درخواست‌های خزش گوگل پاسخ دهد. ابزارهای ایرانی رایگان برای شروع کسب‌وکار اینترنتیدر سال‌های اخیر، راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران به‌دلیل رشد استفاده از... به دلیل گزارشات کامل و مفید، Botify یکی از کارآمدترین ابزارهای تحلیل محسوب می‌شود. چنین سایتی باید به طور کامل پیاده سازی و مجددا کدنویسی شود به ویژه وقتی که کدهای قبلی وجود نداشته باشد.

از ویژگی های این ابزار تخصصی می توان به امکان تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل سایت های رقیب، عیب یابی فنی، تحلیل محتوایی، تولید محتوای سئو شده و گزارش عملکرد از نقاط قوت و ضعف اشاره کرد. با استفاده از این ابزار هوشمند مدیریتی، می‌توانید استراتژی‌های سئوی خود را بهبود دهید و در نتایج جستجو از رقبایتان پیشی بگیرید. با استفاده از Site Auditor، می‌توانید به تجزیه و تحلیل کاملی از وب‌سایت خود بپردازید و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنید. این ابزار به صورت یک کراولر عمل می‌کند و اطلاعاتی مانند عنوان صفحه، متا دیسکریپشن، تگ‌های هدر، وضعیت کلمات کلیدی، نقشه سایت، فایل robots.txt و سایر جزئیات فنی را تحلیل می‌کند. در نهایت، بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوی اینترنت برای موفقیت در بازار آنلاین بسیار مهم است. همچنین، بهینه‌سازی تصاویر و سرعت بارگذاری سایت نیز برای بهبود رتبه سایت بسیار مهم است.

Screaming Frog یک ابزار قدرتمند SEO است که به دلیل قابلیت های خزیدن و ممیزی عمیق وب سایت خود شناخته شده است. Ubersuggest سه سطح قیمت گذاری اصلی را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربران ارائه می دهد. به دلیل داده های جامع و ادغام با ابزارهای دیگر تحسین شده است، اگرچه پیچیدگی آن می تواند برای برخی از کاربران چالش برانگیز باشد. برخی از کاربران پایگاه داده بک لینک را در مقایسه با رقبا کمتر جامع می دانند. پس در نظر داشته باشید محتوایی آماده کنید که در کنار جامع بودن، بسیار کاربردی باشد تا کاربر را در سایتتان نگه دارد. پس سعی کنید در این قسمت از جذاب‌ترین محتوا استفاده کنید تا کاربر برای رسیدن به محتوای مورد نظر جذب سایت شما شود.

به طور عادی، زمانی که شما برای رسیدن به یک جواب خاص در گوگل سرچ می‌کنید، انتظار دارید که سریعاً به جواب سوال خود برسید و دوست ندارید که موضوعات اضافی را بخوانید. در این شرایط، اگر وارد سایتی شوید که ببینید بیش از اندازه طفره رفته است و جواب شما را نمی‌دهد، خیلی زود از این سایت خارج می‌شوید. ابزار Google Mobile-Friendly Test ابزاری است که برای سنجش سازگاری صفحات وب با دستگاه‌های موبایل طراحی شده است. این ابزار به طور خاص می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که سایت شما برای بازدید از طریق تلفن‌های همراه بهینه شده است. شما می توانید چندین مخاطب هدف داشته باشید، اما باید به هرکدام از آن ها توجه ویژه کنید و این موارد را در طراحی ساختار سایت خود لحاظ کنید. هدف این است که علائق، مشکلات و نیازهای مخاطبان هدف شما با اهداف تجاری و اهداف وب سایت شما هم راستا باشند.

شما به عنوان متخصص سئو از چه ابزار دیگری برای بهبود سئو سایت خود استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را برای ما و دیگران هم بنویسید. یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌های این ابزار، این است که با استفاده از آن می‌توانید دو کلمه دلخواه خود را با هم مقایسه کنید. مثلاً می‌توانید کلمه اول را وارد کنید و سپس کلمه دوم را با آن مقایسه کنید. اطلاعات موردنظر هر کلمه کلیدی را هم پیدا کنید و بر اساس آن، روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید. شما می‌توانید کلمات کلیدی که می‌تواند نرخ تبدیل بالایی برای شما داشته باشد را پیدا کنید. در نهایت، این ابزار می‌تواند روی استراتژی سئو و محتوای شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

این روش به شما امکان می دهد که بهینه سازی سایت را به صورت مداوم ادامه دهید و نتایج بهتری کسب کنید. این مقاله از آموزش سئو سایت، نحوه برنامه ریزی موثر برای یک وب سایت جدید را توضیح می دهد. برای حفظ ترافیک موجود و ایجاد بستری مناسب جهت بهبود سئو سایت جدید، مراحل زیر را دنبال کنید. با ابزارهای سئو می توانید وضعیت کلی سئو سایتتان را بررسی کنید و مشکلاتی که ممکن است مانع از گرفتن رتبه شما شود را شناسایی کنید. دید جامعی از وضعیت سئو داخلی، خارجی و تکنیکال سایت به دست می آورید، همچنین هشدارهایی در مورد سلامت سایت به شما می دهد.

مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع). این پروتکل که ارتباط بین سرور وب و مرورگر کاربر را رمزنگاری می‌کند، باعث می‌شود تا اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت‌های اعتباری، نام کاربری و رمز عبور به صورت امن انتقال پیدا کنند. اسپم اسکور معمولاً به صورت یک درصد یا امتیاز بین 0 تا 100 نمایش داده می‌شود؛ هرچه این امتیاز کم‌تر باشد، احتمال اسپم بودن سایت یا دامنه موردنظر کم‌تر است. اگرچه این برنامه ریزی دقیق ممکن است کار اضافی به نظر برسد، اما در نهایت زمان، هزینه و دردسرها را کاهش می دهد و نتایج بهتری به ارمغان می آورد. به طور خلاصه، شما با انجام تحقیق و کار برنامه ریزی، نتایج بهتری خواهید گرفت. شما می توانید از ابزار طراحی مورد علاقه تان برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید.

برای انتخاب بهترین ابزار سئو، ابتدا باید نیازهای خاص خود را شناسایی کنید. اگر تازه کار هستید، ابزارهای رایگان و با ویژگی‌های محدود مانند Google Search Console یا Ubersuggest می‌توانند نقطه شروع خوبی باشند. این ابزارها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی مناسب را شناسایی کنند، رقبا را تحلیل کنند و مشکلات فنی سایت را برطرف سازند. در این مقاله، به بررسی اهمیت استفاده از ابزارهای سئو و تأثیر آن‌ها در رشد و دیده‌شدن سایت‌ها خواهیم پرداخت. ابزارهای مختلفی برای تحلیل، بررسی و بهینه‌سازی سایت وجود دارند که به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا عملکرد خود را در فضای دیجیتال بهبود ببخشند.

APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته می‌شود که باعث می‌شود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. به همین دلیل می‌توانید روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. بهترین مرجع برای کسب دانش تخصصی در این زمینه، شرکت در دوره سئو باکس ژاکت است. Google PageSpeed Insights عملکرد سایت شما را در زمینه سرعت بارگذاری اندازه‌گیری کرده و گزارشی جامع از مشکلات موجود ارائه می‌دهد. این ابزار همچنین دو بخش جداگانه برای ارزیابی نسخه‌های موبایل و دسکتاپ صفحات شما دارد.

اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد. همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع).

سرعت بارگذاری صفحات به طور مستقیم بر تجربه کاربری و سئو تأثیر می‌گذارد؛ هرچه صفحه سریع‌تر بارگذاری شود، کاربران بیشتری به سایت شما جذب می‌شوند و نرخ تبدیل بهبود می‌یابد. در دنیای سئو، ابزارهای مختلفی وجود دارند که به وبمستران و متخصصان SEO کمک می‌کنند تا عملکرد سایت خود را بهبود دهند و بهترین نتایج را در موتور جستجوی گوگل به دست آورند. یکی از مجموعه‌های قدرتمند این ابزارها، ابزارهای گوگل هستند که به دلیل رایگان بودن و دقت بالا، مورد توجه زیادی قرار دارند. در صورتی که صاحب یک کسب و کار و یا وبمستر یک سایت هستید، شغل شما ایجاب می‌کند‌ که با انواع ابزار سئو، یک آشنایی مختصری داشته باشید. در ادامه این مقاله از گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید اکانت گوگل ادز ) به معرفی ابزارهای ضروری خواهیم پرداخت.

در بازاریابی، اگر تلاش کنید تمامی افراد را به عنوان مخاطب هدف خود در نظر بگیرید، در نهایت هیچ کدام از آنها به طور خاص جذب سایت شما نمی شوند. شروع هر کاری با اهداف روشن، کمک می کند تا مقصد را بهتر درک کنید و پیدا کردن مسیر را آسان تر می کند. Ahref نسبت به سایتهای دیگر مانند MOz و Semrush قوی‌تر است و به همان نسبت هزینه بالاتری دارد و پیشنهاد می شود چون نسخه پولی هزینه زیادی دارد حتما از نسخه رایگان استفاده کنید. شروع با ثبت دامنه خود در GoDaddy و انتخاب یک برنامه میزبانی مناسب با نیازهای شما. برای داده‌های پیوند دقیق آن ستایش می‌شود، اگرچه رابط کاربری ممکن است قدیمی باشد.

بهبود سرعت بارگذاری صفحات، طراحی رابط کاربری جذاب و کاهش نرخ پرش (bounce rate) از جمله اقدامات مؤثر در این زمینه است. بسیاری از وب سایت هایی که برای بهبود سئو بازطراحی می شوند، اغلب به رتبه بندی های موجود آسیب می زنند. این تغییرات می تواند برای تیم های سئو چالش هایی ایجاد کند، چرا که آنها باید تلاش کنند ترافیک از دست رفته را دوباره به دست آورند. برای جلوگیری از این مشکل، روش  های بهبود سئو سایت می تواند در بهینه سازی ساختار جدید سایت کمک کننده باشد. این موضوع می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی دیده شدن کسب وکارها، تولید سرنخ ها و حتی فروش آنها داشته باشد. استفاده از ابزارهای سئو کمک می کند بررسی کاملی از سایت خودتان و رقبا داشته باشید و مواردی مانند تحقیق کلمات کلیدی، آنالیز سئو داخلی، بررسی بک لینک ها، بررسی لینک های خارجی و...به دست آورید.

از دیگر کاربرد این ابزار تجزیه و تحلیل تجربه کاربری (UX) است زیرا سرعت بارگذاری صفحات تاثیر زیادی بر تجربه کاربری (UX) دارد. اگر صفحات سایت شما کند بارگذاری شوند، کاربران ممکن است از سایت شما خارج شده در نتیجه رتبه شما را در گوگل کاهش می‌دهد. یکی از بهترین این ابزارها Google Analytics است که به شما امکان می‌دهد ترافیک سایت خود را رصد کرده و رفتار کاربران را تحلیل کنید تا بر اساس داده‌های دقیق، استراتژی سئو خود را بهینه کنید. Google Search Console نیز ابزاری حیاتی برای نظارت بر عملکرد سایت در نتایج جستجوی گوگل است و می‌تواند مشکلات فنی سایت، مانند ارورهای crawl و مشکلات مربوط به نقشه سایت، را شناسایی کند. اسکریمینگ فراگ (Screaming Frog) یک ابزار ضروری برای سئوکاران است که به شما امکان می‌دهد تا به صورت دقیق ساختار فنی وب‌سایت خود را بررسی کنید.

باید مخاطبان هدف خود را به طور دقیق شناسایی و تعریف کنید و در عین حال، رقبا را نیز در نظر بگیرید. بخاطر داشته باشید که باید تمرکز خود را روی گروه های خاصی از مخاطبان قرار دهید. ذخیره Crawl به شما این امکان را می دهد که لینک های صفحه را بررسی کرده و در صورت بروز مشکلات، آن ها را با سایت جدید مقایسه کنید. Lookerstudio نسخه جدید Data Studio است که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را از منابع مختلف مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس ادغام کنید. هنگامی که دامنه و هاست شما انجام شد و گرد و غبار پاک شد، به وب سایت دودا بروید و ثبت نام برای یک حساب کاربری.

شما همچنین می توانید از هر ابزار سئو برای پیگیری رتبه ها به عنوان یکی از روش های بهبود سئو سایت خود استفاده کنید. با وجود ابزارهای مختلف، من امیر قمصری Google Search Console و Google Analytics را برای پیگیری رتبه ترجیح می دهم. ابزارهای معمولی سئو داده های برآوردی ارائه می دهند که اغلب می تواند بسیار نادرست و گمراه کننده باشد. یکی از اکستنشن های کروم و یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو SEOQuake است که لینک های داخلی، تجزیه و تحلیل چگالی کلمات کلیدی و امکان اکسپورت کلمات را به شما می دهد. سرچ کنسول حکم اکسیژن برای متخصصان سئو دارد و حتماً باید نصب کنید و حتی روزانه چک کنید.

عدم وجود این صفحه یا ارائه اطلاعات نادرست یا ناقص در آن، نشان‌دهنده یک سایت اسپم است. به همان نسبت اطلاعات تماس دقیق و کامل، فرم تماس کاربردی، اطلاعات در مورد شرکت یا صاحب سایت از ویژگی‌های یک «صفحه تماس با ما» معتبر است. استفاده از اعداد در نام دامنه، گرچه ممکن است به نظر جذاب یا مرتبط با موضوع سایت به نظر برسد؛ اما می‌تواند نشانه‌هایی از یک سایت اسپم را به همراه داشته باشد. توجه به این موضوع، احتمال اینکه موتورهای جستجو فکر کنند برای دور زدن فیلترهای اسپم تلاش کرده‌اید یا اینکه کاربران در تایپ نام سایت اشتباه کنند و به سایت دیگری هدایت شوند، کاهش می‌یابد. این سایت جزو آن دسته از ابزار‌های سئو است که با بکارگیری آن نتایج مثبتی را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از این ابزار می‌توانید شکل نمایش سایت خود را در گوگل کنترل کنید.

البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند. با راهکارهای موثری شامل حذف لینک‌های مخرب، بهبود کیفیت بک‌لینک‌ها، رعایت اصول لینک‌سازی داخلی و خارجی و تولید محتوای باکیفیت و اصیل می‌توان اسپم اسکور را کاهش داد. اسپم اسکور امکان فیلتر کردن لینک‌ها بر اساس معیارهای سئو را فراهم می‌کند و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای پاکسازی لینک‌های بی‌کیفیت استفاده می‌شود. گرچه این ابزار به تنهایی نمی‌تواند همه لینک‌های اسپم را شناسایی کند، اما می‌تواند به طور قابل توجهی فرآیند شناسایی و حذف را سرعت ببخشد و این فرآیند را به صورت موثر و کارآمد انجام دهد. سپس این ابزار بررسی کرده و خطاها و مشکلاتی را که ممکن است در داده‌های ساختاری شما وجود داشته باشد، به شما نشان می‌دهد.

سوبلز دارای ویژگی هایی است که آن ها را نسبت به سایر رقبا در این حوزه، متمایز می کند. محتوای مناسب باید هم برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شود و هم برای مخاطبان جذاب و خواندنی باشد. با تحلیل بک‌لینک‌های سایت خود و رقبا، می‌توانید استراتژی‌های لینک‌سازی بهتری اتخاذ کرده و رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید. حذف ریدایرکت‌های اضافه، صرفه‌جویی در بودجه خزش، بهینه‌سازی سرعت سایت، به‌روزرسانی نقشه سایت، طراحی ساختار مناسب وب‌سایت و حذف محتواهای تکراری. در کنار گوگل سرچ کنسول که بالاتر دیدید، SEMrush و Ahrefs نیز از بهترین ابزارهای آمارگیری بودجه خزش است.

اما وقتی کسی عبارت «خرید لپ‌تاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو می‌کند، کاملاً هدف مشخصی دارد. برای درک بهتر و کامل‌تر از هرم سئو تقی مولوی، توصیه می‌شود به منابع اصلی و مطالب ارائه شده توسط ایشان مراجعه کنید. هدف ما در شتابدهنده تریگ آپ کمک به ایجاد و رشد استارتاپ‌های پایدار و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی است. وبسیما، در کنار دیگر شرکت‌های فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ، یکی از مجموعه‌هایی است که خدمات معتبر و قابل‌اعتمادی در این زمینه ارائه می‌کند و جایگاه خوبی در میان شرکت‌های سئو دارد. باید سعی کرد تا محتوای سایت را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا برای مخاطبان بیشتر دیده شود.

را این ابزار به کسانی که از سرویس google ads استفاده می‌کنند، به صورت رایگان داده می‌شود. شاید برایتان سؤال باشد که چرا اقدامات شما برای بهبود سئو کافی نیست و نتیجه نمی‌گیرید اما خوب است خودتان را جای موتور‌های جستجو قرار دهید تا ببینید چگونه سایت شما را می‌بینند. مواردی مانند متا و دیسکریپشن، لینک‌های داخلی و خارجی صفحه اصلی، نمایش لینک‌ها، هدینگ‌ها و… با این ابزار سئو در زمان کوتاهی نمایش داده می‌شود. وب‌سایت‌هایی که از Yoast SEO استفاده می‌کنند، به لطف ابزارهای جامع و رابط کاربر پسند، تا 10 درصد افزایش در ترافیک ارگانیک و رتبه‌بندی بهبود یافته در موتورهای جستجو مشاهده می‌کنند. با افزودن پادکست به محتوای سایت، می‌توانید بازدید بیشتری جذب کنید و به افزایش سئو سایت کمک کنید. ابزارهای سئو نه‌تنها به شما در تحلیل و بهینه‌سازی سایت کمک می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند که استراتژی‌های سئوی شما به‌طور مداوم به‌روزرسانی شده و مؤثر باقی بمانند.

ما کسب و کار شما در ایالات متحده را در هر یک از 50 ایالت تشکیل می دهیم و اطمینان می دهیم که 100٪ مطابقت دارد. می‌توانید از طریق آموزش “آموزش آپلود فایل‌ها از طریق FTP در قسمت رسانه وردپرس” به راحتی محتوای خود را بارگزاری کنید. همچنین ما در نت افراز بلاگ آموزش‌های جامع جهت کار با افزونه‌های Lite Speed Cache و Wp Super Cache را آماده کرده‌ایم و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ما در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین و کاربردی‌ترین ترفندها برای جذب ترافیک ارگانیک را برای شما فراهم کنیم تا در زمان شما برای یادگیری ترفندهای سئو صرفه جویی کنیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، به‌جای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده می‌شود.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/