آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ
آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ از پایه رایگان آپدیت 2023
وبسایت و وبلاگ «Content Marketing Institute» روی آموزش این اصول تمرکز میکند و برخلاف دیگر منابع آموزشی دیجیتال مارکتینگ، بیشتر روی آموزش ایدهپردازی و تولید محتوا در کانالهای بازاریابی مختلف فعالیت میکند. اگر از شبکه اجتماعی لینکدین استفاده کرده باشید، حتما با پلتفرم آموزشی آن، یعنی Linkedin Learning برخورد داشتهاید. فیلمهای آموزشی لینکدین لرنینگ در مورد موضوعات مختلفی مانند رشد کسب و کار، مباحث مرتبط با تکنولوژی و توسعه فردی تهیه و منتشر شدهاند. این پلتفرم، مسیر آموزشی کاربردی را نیز در حوزه دیجیتال مارکتینگ به نام «Master Digital Marketing» ارائه کرده که با گذراندن میتوانید روی مباحث مختلف دیجیتال مارکتینگ مسلط شوید. البته دورههای جداگانه زیادی هم در این حوزه وجود دارند که دورههای رایگان مباحث سادهتر و دورههای پولی مباحث پیشرفتهتر دیجیتال مارکتینگ را ارائه میدهند.
بدون شک تمام کسانی که محصولات و خدمات شما را میبینند اقدام به خرید و استفاده از محصولات نمیکنند و فقط درصدی از آنها به خریدار تبدیل میشوند. در ابتدای قیف افراد بسیاری وجود دارند اما هرچه که به مراحل بعدی که مراحل پایینی باشد، نزدیک میشویم از تعداد آنها کاسته میشود. در حیطه دیجیتال مارکتینگ به دفعات به واژهی Call to Action یا CTA برخورد میکنید. CTA میتواند یک لینک، بنر، دکمه و یا یک تصویر باشد که بازدیدکننده را برای اقدام مشخصی (مثل کلیک کردن) فرا میخواند. آبجکتهای CTA معمولاً در مرکز توجه قرار میگیرند تا نظر کاربر را جلب کنند.
این نکته را تقریباً همه پذیرفتهاند که بزرگترین و ارزانترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند، آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر میگیرند. خوشبختانه طی سالهای اخیر، با بهبود الگوریتمهای موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کمرنگتر شوند. جستجو بر روی موبایل طی سالهای اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع).
تابحال به تفاوت بین کار گروهی و کار تیمی توجه کردهاید؟ بله، این دو با هم تفاوت دارند. در کار گروهی وظایف هر فرد در گروه مشخص است اما عمدتاً تعاملی وجود ندارد؛ اما در کار تیمی وظایف هر شخص به طور کامل مرزبندی نشده و افراد تیم با یکدیگر تعامل دارند. در هر دو مفهوم کار تیمی و کار گروهی هدف یکیست اما نحوه پیشبرد امور و نحوه ارتباطات تفاوت دارد. پرسونای مخاطب یا Audience Persona یک تصور ذهنی و دقیق از مخاطبان است که میدانید این تصویر ذهنی حداقل در مورد گروهی از مخاطبان صدق میکند. – تلویزیون هوشمند یا smart TV همگی دیجیتالی هستند و با اینترنت سازگاری دارند.
این گواهینامه را میتوانید بهصورت رایگان از وبسایت Let's Encrypt «+» دریافت کنید. آنچه تا این بخش انجام شد در حوزه سئوی داخلی وبسایت قرار میگیرد و بهصورت مستقیم روی بهبود رتبه وبسایت در صفحه نتایج اثرگذار است. در مرحله بعدی، لازم است کلمه کلیدی اصلی را در دو محل مهم و ضروری عینا به کار ببرید. اگر می خواهید وب سایتی عالی با بالاترین رتبه در.کلید واژه های کاربردی داشته باشید، اهمیت و ضرورت سئو و دیجیتال مارکتینگ را جدی بگیرید. سئو و دیجیتال مارکتینگ به عنوان مهرهی اصلی در بازاریابی دیجیتال می باشد.و بدون آن بی شک این مدل از بازاریابی با شکست مواجه می شود.
همچنین اگر در آموشگاه های معتبر مثل آموزشگاه دارکوب شرکت کنید در پایان دوره، به شما مدرک فنی و حرفه ای بین المللی تعلق میگیرد که میتواند به رزومه شما ارزش بیافزاید. هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، تجربه عملی در جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال به دست خواهید آورد. در ابتدا، همه چیز دشوار خواهد بود، اما با تلاش و کوشش خود، از این روند لذت خواهید برد. توضیح مفاهیم مهم در روابط عمومی دیجیتال و توصیههای عملی در مورد اندازهگیری و رصد موفقیت کمپینهای بازاریابی آنلاین نیز بخشهای دیگر این کتاب را تشکیل میدهد. با کلیک روی هرکدام از لینکهای بالا، به صفحه معرفی دوره هدایت میشوید و میتوانید سرفصلها و پیشنمایش دوره را در آن ببینید.
همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایهایترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده و اولیهی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. در صورتی که به شرکت در دورههای آموزش حضوری علاقهمند هستید، باید زمان کافی را برای رفت و آمد به کلاس در نظر بگیرید.
فرقی نمیکند مبتدی باشید یا حرفهای، ما به شما کمک میکنیم تا بهترین نتایج را در دنیای آنلاین کسب کنید. خلق یک کسب و کار آنلاین موفق، فقط با کسب تجربههای بسیار ممکن است و ما آن تجربهها را به شما انتقال میدهیم. حالا نمیخواهیم دلایل معضل عدم مهارت و داشتن مدرک را بررسی کنیم اما در این شکی نیست که اول مهارت بعد مدرک! خوشبختانه با وجود اینترنت دسترسی به منابع جهانی برای یادگیری ممکن شده و به راحتی میتوان با متخصصان این حوزه در تعامل بود. با وجود ابزاری مثل کانوا (Canva) قادرید با چند کلیک ساده، تصاویر یا ویدیوهای جالبی خلق کنید و با المانهای گرافیکی جالبش مخاطب را جذب کنید!
تبلیغات یکی از ابزارهای پرکاربرد در بازاریابی است که فرمت آن کمی در مبحث بازاریابی دیجیتال متفاوت است. فواید تبلیغات اثبات شده اما اگر به روش درست اجرا نشود، بازخورد منفی دریافت میشود؛ درنتیجه بودجه تبلیغاتی بیهوده به باد میرود. یادگیری بازاریابی محتوایی و استفاده اصولی از آن، به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از اولویت های مهم در دیجیتال مارکتینگ است. در این بخش از آموزش دیجیتال مارکتینگ به مبحث بسیار مهم بازاریابی محتوا (به انگلیسی Content Marketing) خواهیم پرداخت. در بخش پنجم به مبحث بسیار مهم بازاریابی محتوایی میپردازیم که یادگیری درست آن به شما کمک میکند نتایج خیلی بهتری در فرآیند دیجیتال مارکتینگ کسب کنید. همه چیزهایی که تا اینجا یاد میگیرید برای یک دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ و تبدیل شدن به یک متخصص ضروری و مهمه.
آژانس دیجیتال مارکتینگ حافظ در کلانشهر مشهد به تمام دنبالکنندگان حوزه دیجیتال مارکتینگ خدمات ارائه میدهد. رتبههای کلمات کلیدی با موضوعات مختلف در موتورهای جستجو که نشان از کیفیت کار سئو در این مرکز دارد. کارشناسهای حرفهای دیجیتال مارکتینگ، کسانی هستند که دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ را طی کرده و تجربه کافی هم دارند. البته میتوانید در چند شاخه نیز متخصص شوید یا با تمام شاخهها آشنا شوید ولی بهترین روش این است پس از کسب تخصص و تجربه کافی در یک شاخه به سراغ یادگیری شاخه دیگر بروید. وبسایتها ابزارهای حیاتی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ هستند و توانایی ایجاد و مدیریت یک وبسایت جذاب و کارآمد میتواند به شما در تبلیغات و فروش آنلاین کمک زیادی کند. از این موضوع میتوان نتیجه گرفت یادگیری دیجیتال مارکتینگ نقطه پایان مشخصی ندارد و لازم است به طور مستمر منابع و وبسایتهای آموزشی و آخرین تغییرات مرتبط با تجربه مشتری، استراتژیهای کسب و کار و اخبار تخصصی آن را دنبال کنید.
به هرحال اگر تصمیم به تبلیغات آنلاین یا تبلیغات در بسترهای دیجتالی گرفتهاید، گزینه های ذیل پیش روی شماست. هر کسب و کاری برای بهبود وضعیت خود در دنیای دیجیتال، باید مطابق با الگوریتمهای فضای کار خود، بهینهسازی انجام دهد. این فرآیند که در اصطلاح به آن سئو میگویند، یکی از تخصصیترین و حساسترین بخشهای دیجیتال مارکتینگ است. وب 24 به عنوان یکی از مدعیان سئو در ایران، برای امور بهینهسازی سایت میتواند انتخاب مناسبی باشد. بدون شک یکی از بهترین و کاملترین آژانسهای دیجیتال مارکتینگ در سطح کشور، سم ویژن است. تیم سم ویژن با بیش از 17 سال تجربه و تخصص در بخشهای مختلف دیجیتال مارکتینگ از جمله طراحی سایت، تبلیغات در گوگل ، سئو و خدمات برندینگ، میتواند انتخاب خوبی برای همراهی در مسیر پرفراز و نشیب کسب و کار آنلاین باشد.
در ۹ سرفصل این آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ سعی کردیم به شکل کامل، منظم و البته رایگان درباره فرآیند بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم. خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغدهنده» به کاربران ارائه میشود. نمونهای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده میکنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل میشود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است. در ادامه و در حین اجرای کمپین و پس از آن حتما تبلیغ رقیبان و محتوای آن را بررسی کنید تا نقاط قوت و ضعف آنها را بهطور کامل بشناسید. پس از تعیین پیوند یکتا، بهتر است دامنه آدرس ایمیل جدید و هماهنگی با نام دامنه و نام کسب و کار برای ثبتنام در وبسایت فروشنده دامنه بسازید.
در این نوع بازاریابی هدف سوق دادن مشتریان به سمت اقدام های سودآور است. همانطور که ساخت یک خانه بدون ابزار اندازهگیری غیرممکن است، تحلیل رقبا بدون استفاده از ابزارهای آنلاین نیز شدنی نیست. درواقع هرچقدر هم که سعی کنید بدون ابزار، وبسایت رقیبان را کندوکاش کنید، بازهم نمیتوانید به اطلاعات ضروری که لازمهی کسب رتبه بالا هستند دست یابید. پرسونا یک مدل توصیفی برای گروهی از مخاطبین هدف است که ویژگی، اهداف، سلایق و نحوه عکسالعمل آنان را در واکنش به محصولات و خدمات کسب و کار توصیف میکند. اطلاعات این مدل توصیفی براساس نتایج مطالعات روی مخاطبان واقعی جمعآوری شدهاست.
در کنار آموزشهای کامل و کاربردی، شما را به عنوان متخصص هم معرفی میکنیم تا بعد از یادگیری، وارد بازار کار شوید و مسیر حرفهایتان را به راحتی شروع کنید. از یاد نبرید که، دیجیتال مارکتینگ فقط به کسب و کارهای آنلاین اینترنتی که یک وب سایت برای فروش محصولات دارند محدود نمی شوند. خیلی از کسب و کارهای سنتی نیز از طریق تبلیغات دیجیتال سعی می کنند تا خدمات خود را به مشتریان خود معرفی کنند. سئو و دیجیتال مارکتینگ چیست؟ سئو seo به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. سئو و دیجیتال مارکتینگ یک بخش مهم و جدایی ناپذیر است، و فرایندی می باشد که به وسیله آن یک وب سایت برای بهتر دیده شدن بهینه سازی می شود؛ تا در جستجو های مربوطه دارای نتیجه و رنکینگ بهتری باشد. معنی سئو یعنی سایت شما در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرد، و کاربران زیادی از وب سایت شما بازدید و متعاقبا اقدام به خرید کنند.
اگر تا به امروز گمان میکردید که دوران ایمیل به سر رسیده و یا ایمیل مارکتینگ یعنی ارسال ایمیل های اسپم و بیخود، بعد از مطالعه این بخش از آموزش دیجیتال مارکتینگ نظرتان تغییر خواهد کرد. از همان روزهای ابتدایی که شبکه اجتماعی را راهاندازی کردید، دنبالِ کشاندن مشتری نباشید. اجازه دهید مدتی بگذرد تا زمانی که حس کنید به اندازهای خود را در شبکه اجتماعی به مخاطبین معرفی کردهاید و آنها میتوانند از روی اطلاعاتی که از بیزینس شما دریافت میکنند اعتماد و تصمیمگیری کنند. نداشتن فالوئر و دنبال کننده دلیل قانع کنندهای برای تولید نکردن محتوا نیست. اگر نمیدانید چه محتوایی تولید کنید، به نحوه تولید محتوای رقبا در شبکه اجتماعی توجه کنید و ایده بگیرید. برای مثال میتوانید تبلیغات خود را به صفحهای بسپارید که مطمئن هستید دنبالکنندگان آن صفحه می توانند به مشتری شما تبدیل شوند.
برای مثال میتوان موقع راهاندازی کمپین تبلیغاتی، کاربران هدف را براساس سوابقی که در اپلیکیشن داشتهاند یا براساس مشخصات لوکیشن و تلفن همراه معین کرد. اگر قصد دارید برای ارتقا کسب و کار خود از تبلیغات درون اپلیکیشنی بهره ببرید، سرویس گوگل ادز و آژانسهای تبلیغاتی ایرانی این خدمات را ارائه میدهند. البته از آنجایی که فرصت تقلب در این نوع تبلیغات فراهم است، پیشنهاد میکنم برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق، تبلیغات را رهگیری یا اصطلاحاً Track کنید. موبایل مارکتینگ نوعی تکنیک در دیجیتال مارکتینگ است که تمرکز آن روی جذب مخاطبین هدف و مشتریان بالقوه از طریق تلفن همراه و تبلت است. یادتان نرود که ارتباط سازی به افرادی که میشناسید خلاصه نمیشود؛ باید کسانی که نمیشناسید را هم به کسب و کار جذب کنید. ببینید در حوزه کاری شما مردم چه سوالاتی میپرسند، میتوانید از هشتگ یا پیج های مرتبط کمک بگیرید.
در واقع وقتی کلیه اقدامات و فرایندهای بازاریابی را با استفاده از اینترنت و وسایل الکترونیکی پیش میبریم، داریم بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ انجام میدهیم. بله، این دوره علاوه بر اینکه با هدف یادگیری مهارتهای بازاریابی طراحی شده مهارتهای تصمیمگیری و تحلیلی و استراتژیکی شما را نیز تقویت خواهد کرد. این دوره بیشتر به شما کمک میکند تا درک بهتری از بازاریابی دیجیتال و چالشهای آن پیدا کنید. این بخش تمرکز روی ساخت استراتژی محتوا و تقویم محتوایی همراستا با اهداف کسبوکار دارد. در این مبحث یاد میگیرید چه رویکردی را پیش بگیرید تا محتواهای برند مخاطب هدف شما را جذب و حفظ کند و توانایی برقراری تعامل با مخاطبین شما را داشته باشد. در این روش شما با ارسال رزومه کاری به شرکت ها شانس خودتون رو برای شروع همکاری های جدید افزایش می دهید.
شاید مبلغ 1میلیون دلار، در حال حاضر و در آمریکا فروش فوقالعادهای نباشد اما این مبلغ در آن زمان به اندازه 30میلیون دلار فعلی در خود کشور آمریکا ارزش داشت. بازاریابی محتوایی چیز جدیدی نیست و محدود به رسانه های دیجیتالی نمیشود. حتی قبل از ورود مفاهیمی مثل اینترنت، در دنیا وجود داشته است؛ منتها به جای استفاده از اینترنت و سایر رسانه های دیجیتال مارکتینگ از رسانههایی مثل کتاب و دفترچه استفاده میکردند که در زمان خودش کار بزرگی بود. مخاطب دغدغه دارد و باید مرتبط با تخصص و کسب و کار به نیازهای او پاسخ داده شود. همین مقوله فرصتی شده تا محتوا در خدمت فروش و تعامل با مشتری تبدیل شود.
مثلاً اگر بیزینس B2B یا بین سازمانی است بهتر است سوشال مدیا مارکتینگ را از لینکدین استارت بزنید اما برای کسب و کارهای B2C یا سازمان به مشتری رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام بسیار مؤثر است. پس ابتدا مهارتی که میخواهید یاد بگیرید را انتخاب کنید، سپس از آموزشهای آن حوزه شروع کرده و مطالب را گام به گام پیش ببرید. اگر قصد راهاندازی کسبوکار خود را دارید یا میخواهید به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ وارد بازار کار شوید، این دورهها تمام آنچه برای موفقیت نیاز دارید را در اختیارتان قرار میدهند. بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغدهنده» امکان معرفی کسبوکار به دیگران را برای شما فراهم میکند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات میتوان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده میشوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسبوکار شما ترغیب میشوند.
به عبارت دیگر من قصد دارم از سئو کسب درآمد داشته باشم و صرفا برای یک سایت نیاز ندارم، من میخواهم متخصص سئو شوم و این سوال را میپرسم. در یک جمله، عالی هر چند میزان عالی بودن به خود شما بستگی دارد.از طرفی تخصص اهمیت زیادی دارد، اینکه چقدر تخصصی سئو را بدانید و کار کرده باشید و همینطور چقدر در پروژه های خود صداقت و دلسوزی را در اولویت های ابتدایی قرار میدهید. شاید فکر کنید دیجیتال مارکتر یک انسان همه چیزدان است اما در لیست زیر وظایفی که برای کارشناس و متخصص دیجیتال مارکتینگ در سطح بینالمللی تعریف شدهاست را نام بردیم تا به درستی با مرزهای این شغل آشنا شوید. برخی از پنل های ارسال پیامک در ازای دریافت یک تعرفه ثابت امکانات مفیدی را به کاربر پنل ارائه میدهند. برای مثال ارسال پیامک براساس منطقه جغرافیایی، جنسیت، براساس دکل مخابراتی یک منطقه و … از قابلیت های پنل های پیامکی پیشرفته است.
این تنها یک مثال کوچک از اهمیت مخاطب شناسی در مبحث بازاریابی محتوا بودهاست. پس دقیقا مشخص کنید که مخاطبین شما چه کسانی هستند و حتی آن ها را دسته بندی کنید. سال 1895 شرکت جان دیر John Deere به عنوان کارخانه تولید صنایع و ماشین آلات سنگین در آمریکا، مجله و دفترچه معرفی ماشین آلات خود را در جهت اهداف بازاریابی منتشر کرد. از نگاه گوگل بک لینکها یکی از فاکتورهای مهم برای رتبهبندی سایت هستند. ببینید رقبای شما از کجا بک لینک میگیرند و بک لینک ها را آنالیز کنید.
در ادامه با دفاع از روشهای بازاریابی اجازهای مانند ایمیل مارکتینگ به این نکته میپردازد که در صورت جلب رضایت مشتری برای ارسال پیامهای تبلیغاتی، امکان برقراری ارتباط موثرتر با او و ارزشآفرینی کسب و کار افزایش مییابد. کتاب بسیار مشهور بازاریابی پرمحتوا اثر جو پولیتزی، در مورد اهمیت تولید محتوای جذاب در جذب و حفظ مشتریان بحث میکند. جو پولیتزی در این کتاب به توضیح این مسئله میپردازد که در دنیای دیجیتال امروز، کسب و کارها باید برای متمایز شدن در رقابت و ایجاد رابطه بلندمدت با مشتریان خود روی تولید و انتشار محتوای باکیفیت تمرکز کنند. به این نکته هم اشاره کنیم که Content Marketing Institute در واقع نام یک موسسه آموزشی و ارائهدهنده خدمات بازاریابی محتوا به کسب و کارهای مختلف است که توسط شخصی به نام جو پولیتزی در سال ۲۰۱۱ پایهگذاری شد. کارآفرین، سخنران و استراتژیست محتوای مشهوری که برای اولین بار در دنیای بازاریابی از اهمیت محتوا صحبت کرد و کتابهای پرفروشی مانند «بازاریابی پرمحتوا» (Epic Content Marketing) از آثار اوست. البته Brian Dean یک کانال یوتیوب به نام خودش دارد که در آن ویدیوهای آموزشی کاربردی در زمینه سئو، کارآفرینی و بیان تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ منتشر میکند.
در صورتی که شما هم به یادگیری آنلاین دیجیتال مارکتینگ علاقهمند هستید، پیشنهاد میشود که یک مرکز آموزشی و استاد خبره و باتجربه را برگزینید. در این بخش برای ورود سایت شما به رتبه یک نتایج موتورهای جستجو، اصول سئو و تعاریف کاربردی، تمام نکات و روشهای بهینهسازی سایت از تحلیل و بررسی رقبا گرفته تا محتوای سئو محور را آموزش میبینید. مطالب گفته شده در این دوره آموزشی به مدت ۴ ماه طول کشیده و میتواند یک منبع خوب برای شما در زمینه سئو و افزایش رتبه باشد. سالانه هزاران تغییر در الگوریتمهای گوگل ایجاد میشود، شبکه های اجتماعی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ همیشه در حال بروزرسانی و اضافه کردن امکانات جدید میباشند، رفتار و خواستگاه مردم پیوسته در حال تغییر است. 92.1٪ کاربران اینترنت، گوشی هوشمند دارند و بیش از 60.9٪ ترافیک سایتها از کابران سایتها میآیند.
اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایتتون انتخاب کنین. بدون دانستن مبانی و اصول بازاریابی هرگز نمیتوانیم این مسیر را حرفه ای شروع کنیم. بهترین راه برای تحقیق درباره کلیدواژهها این است که از دیدگاه مخاطبهای بالقوهتان انجام دهید. برای مشاهده آموزشهای مرتبط دیگر، در میانبیش از ۳۱,۰۰۰ ساعت آموزشمنتشر شده در فرادرس، جستجو کنید... مدیر بازاریابی یک بیزینس هستید، اما از تکنولوژی و سازوکار آن سر در نمیآورید. پشتیبانی دوره های ما به صورت آنلاین و همچنین در قالب پرسش پاسخ در گروه تلگرامی تابان آکادمی برگزار میشود.
در هر صورت بازاریابی با بازیهای رقابتی عجین شده و در این بازی همه به دنبال معرفی خود هستند. هدف، مخاطب و رفع نیازهای اوست اما در این میان نباید از رقیبان قافل شد. موتورهای جستجو یکی از عرصه های مهم این بازی هستند و تحلیل رقبای سئو یکی از کلیدهای موفقیت است. این نکته را فراموش نکنید که در مفهوم بازاریابی فارغ از هرگونه پسوندی، تأکید روی واژهی “بازاریابی” است. در واقع خود واژهی دیجیتال، آنلاین و آفلاین به اندازه بازاریابی اهمیت ندارد.
گوگل نیز از این متن برای درک بهتر موضوع صفحه استفاده میکند پس مطمئن شوید کلمه کلیدی اصلی را در آن بهکار بردهاید. «توضیح متا» (Meta Description) بخش کوتاه ۲ یا نهایتا ۳ خطی است که در بخش پایینی تگ عنوان به کاربران نمایش داده میشود و وظیفه آن ارائه توضیحات بیشتر در مورد موضوع و کلیت صفحه است. کلمه کلیدی اصلی را بهتر است حتما در توضیحات متا بهصورت طبیعی استفاده کنید. منظور از اهداف مشخص این است که با توجه به سطح کاری که انتظار دارید، بودجهای که به آن اختصاص دادهاید و قابلیتهایی که میخواهید دریافت کنید، انتخاب خود را انجام دهید. مثلا شما میخواهید یک سایت کوچک وردپرسی داشته باشید و آن را سئو کنید.
آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین میتواند به صورت تخصصی در زمینه خدمات گوگل ادز، طراحی سایت، بهینهسازی صفحات برای موتورهای جستجو و تبلیغات نصب اپلیکیشن به شما کمک کند. هدف سئو در دیجیتال مارکتینگ افزایش مشتریان برای تجارت و یا کسب و کار اینترنتی شما می باشد. در بازاریابی سنتی این عمل با چاپ تبلیغ کاغذی، بیلبورد، تراکت انجام می شد. این درحالی است که بازاریابی دیجیتال، سئو (SEO) را به عنوان مهمترین و بهترین روش شناساندن کسب و کار به دیگران می داند. برای شروع کار با گوگل ادز و تسلط بر این ابزار، روشهای متعددی برای یادگیری آن میتوان معرفی کرد.
«Alison» نام یک پلتفرم آنلاین یادگیری است که دورههای آموزشی کاملا رایگانی را در حوزههای مختلف ارائه میکند. دورههای دیجیتال مارکتینگ Alison منبع بسیار خوبی برای یادگیری مفاهیمی مانند تبلیغات دیجیتال، تکنیکهای رشد دیجیتال مارکتینگ، تولید مخاطب راغب (لید) و بازاریابی ایمیلی و ویدیویی هستند. اگر دانش زبان انگلیسی شما در سطح متوسط است و ترجیح میدهید از آموزشهای کاملا رایگان استفاده کنید، دورهها و فیلمهای آموزشی گوگل یکی از بهترین منابع یادگیری دیجیتال مارکتینگ در دو سطح مبتدی و پیشرفته هستند. البته برای این کار فقط به یک جیمیل معتبر نیاز دارید تا در وبسایتهای ارائهدهنده دوره لاگین کنید. میزفا تولز یک ابزار سئو و بازاریابی آنلاین برای رصد کلمات کلیدی، تحقیق کلمات، نظارت بر رقبا، بررسی ۱۵۰ نوع خطای سئویی، بررسی سرعت، پیدا کردن عنوان مقاله و … است که توسم مجموعه میزفا تکوین و طراحی شده است. مثلا به کمک این ابزار ایرانی میتوانید در مکانهای مختلف (مثلا شهر اصفهان یا تبریز یا تهران و یا هر شهری داخل ایران) در گوگل جستجو انجام دهید بدون اینکه داخل این مکانها باشید و بعد نتایج را ذخیره کنید.
در ایران ماهانه بالای 20 هزار سایت جدید طراحی میشود و همه آنها حداقل به یک متخصص سئو نیاز دارند. دوره آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته تابان آکادمی به شما این امکان رو میدهد که همه تکنیک های لازم برای آوردن سایت مورد نظرتان به صفحه اول گوگل را یاد بگیرید. در سایت ما، محتوای تخصصی سئو و دیجیتال مارکتینگ با جدیدترین متد و تکنیکها تهیه می شوند تا شما بهروزترین دانش و مهارتهای عملی را برای موفقیت در فضای دیجیتال کسب کنید. آکادمی وبسیما با برگزاری بیش از 100 کارگاه تخصصی در حوزه آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ؛ به عنوان معتبرترین آکادمی تخصصی در این حوزه شناخته میشود. گواهی ارائه شده از طرف وبسیما مورد تایید برندهای معتبر و فعال در حوزه کسبوکارهای اینترنتی ایران است.
این ابزار بهویژه برای کسبوکارهای کوچک و متوسط بسیار مؤثر است زیرا به آنها این امکان را میدهد که با هزینههای کم، دیده شوند و با برندهای بزرگتر رقابت کنند. بعد از ورود به گوگل ادز، کمپین تبلیغاتی خود را راهاندازی کرده و کلمات کلیدی مناسب برای کسبوکار خود را انتخاب میکنید. زمانی که کاربران این کلمات را جستجو میکنند، تبلیغ شما در نتایج جستجو یا وبسایتهای دیگر نمایش داده میشود. این ویژگی باعث میشود تبلیغات شما به طور مستقیم به دست افرادی برسد که به خدمات یا محصولات مشابه شما علاقه دارند. در این میان یکی از مؤثرترین راهها برای دیدهشدن در اینترنت، آموزش سئو است. سئو به شما امکان میدهد تا رتبه وبسایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود دهید و بدون هزینههای اضافی، بازدیدکنندگان را به سمت محصول یا خدمات خود جذب کنید.
به خاطر داشته باشید.که سئو و دیجیتال مارکتینگ عمل ساده ای نیست.و فقط با تولید محتوا اکتفا نکنید.چرا که سئو (SEO) نیازمند علم و تجربه بالایی دارد. استفاده از استراتژیهای مختلف محتوا، تبلیغات و ارتباطات معنیدار با مخاطبان میتواند به افزایش موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی کمک کند. یکی از اصلی ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا برای وب سایت ها است. برای این که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، باید با سیستم مدیریت محتوای وب سایت مدنظر آشنایی کافی داشته باشید، در این صورت خودتان به راحتی می توانید محتوایی که تولید کردهاید را بارگذاری کنید. برای کسانی که به دنبال یادگیری پیشرفته و تخصصیتری هستند، دورههای آنلاین و حضوری وجود دارند که به طور دقیق و جامع نحوه استفاده از گوگل ادز را آموزش میدهند. برای این منظور سعی کنید بهترین آموزش گوگل ادز را پس از بررسیهای لازم انتخاب کنید؛ زیرا تجربه و مهارتی که یک دوره خوب به شما میدهد بستگی به تجربه و مهارت فرد آموزشدهنده دارد.
ظاهرا کمپینی که بالاترین پیشنهاد را داده باشد، نمایش تبلیغات از آن او خواهد شد اما موضوع به اینجا ختم نمیشود. بعد از مدتی مفهومی به نام Quality Score یا امتیاز کیفی به میان آمد که مشخص میکرد که آیا تبلیغات برای کاربری که عبارتی را جستجو کردهاند کاربرد دارد یا نه! درواقع این فاکتور میزان ارتباط کلمه کلیدی جستجو شده با لینک تبلیغات را میسنجید. پیشنهاد ما در میزفا برایتان این است که برای برداشتن قدمی مثبت در راستای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ حتماً حتماً روی سئو سایت تمرکز کرده و پس از آنکه مطمئن شدید به جایگاه درستی رسیدید، در نهایت و در صورت نیاز به SEA روی بیاورید. جستجوی محلی نقشه گوگل و بودن در لیست اسنک پک گوگل، زیرشاخه ای از بازاریابی جستجوی محلی یا Local Search Marketing و Local SEO محسوب میگردد. این روش رایگان است اما در مواقعی در اطراف موقعیتی خاص در نقشه گوگل، یکسری تبلیغات ظاهر میشود که به این روش Paid Local Search Marketing یا بازاریابی جستجوی محلی به روش پولی گفته میشود.
ازجمله این ابزارهای آنلاین میتوان به وبسایتها، شبکههای اجتماعی، ایمیل و پیامک اشاره کرد. بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو (سئو)، بازاریابی محتوایی، بازاریابی در شبکههای اجتماعی و تبلیغات کلیکی از مهمترین روشهای استفاده از دیجیتال مارکتینگ هستند. نقطه شروع استفاده از دیجیتال مارکتینگ زمانی بود که موتورهای جستجویی مانند گوگل یا شبکههای اجتماعی به پلتفرم غالب کاربران برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود تبدیل شدند. حضور گسترده مخاطبان در فضای وب باعث شد کانالهای بازاریابی آنلاین به بهترین محل برای معرفی محصول یا خدمت و تعامل با مشتریان تبدیل شوند. با استفاده از روشهای دیجیتال مارکتینگ میتوانید مخاطبان هدف علاقهمند به کسب و کارتان را پیدا و با آنها تعامل کنید و با تولید محتوای مرتبط و اثربخش آنها را به مشتریان وفادار محصولات و خدمات خود تبدیل کنید.
در این وبینار کاربردی و پروژه محور، من به شما نشان میدهم که چگونه میتوانید از سرچ کنسول گوگل برای افزایش ترافیک و بهبود رتبهبندی وبسایتتان بهرهبرداری کنید. بآکادمی سئو 24 با هدف آموزش تخصصی سئو و بهینهسازی سایت در کنار بهروزترین متدهای آموزش، راهاندازی شده است. برگزاری دوره های حضوری، غیر حضوری و ارائه فیلمهای آموزشی از برنامههای اصلی آکادمی سئو 24 است. ایجاد ترافیک هدفمند و تبدیل آن به خریداران دائمی هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ است که ما در کنارتان برای رسیدن به این هدف هستیم. بازاریابی محتوا، شغل ایدهآل آدمهای خلاقیه که عاشق ساختن چیزهای جدید هستن. توی این بسته آموزشی، صفر تا صد این شغل رو یاد میگیری و بعد معرفی میشی تا به درآمد ۱۵-۴۰ میلیونی برسی.
دورههای سطح مقدماتی اغلب رایگان هستند ولی برای مشاهده دورههای پیشرفتهتر باید هزینه پرداخت کنید. برای دسترسی به فهرست آنها باید یک حساب کاربری در وبسایت Yoast ایجاد کنید. برای دسترسی به این دورهها باید یک حساب کاربری در وبسایت ایجاد کنید و در ادامه از طریق دستهبندی موضوعی دورهها یا نوار جستجو، نام دورهها را ببینید. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، میکوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. به همین علت، بر خلاف سالهای گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب میدانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده میشود و به کار میرود. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود.
شروع کار با این ابزار دیجیتال مارکتینگ با راهاندازی کمپین که شامل اطلاعات و تنظیمات تبلیغات است، جرقه میخورد. همانطور که میدانید این تبلیغات پولی است اما ممکن است در یکسری کلمات کلیدی خاص درخواست برای تبلیغات زیاد باشد. چه باید کرد؟ تبلیغات کدام سایت توسط گوگل نشان داده میشود؟ بیایید تبلیغات گوگل ادز را مثل مناقصه در نظر بگیریم. SEA یکی از جنبه های بازاریابی دیجیتال میباشد که احتمالاً تا اینجای مطلب به خوبی با آن آشنا شدید. اکنون نوبت میرسد به معرفی کانالهایی که برای تبلیغات موتور جستجو مورداستفاده قرار میگیرد.
دیدن این ویدیوها برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند بهطور جدی از دیجیتال مارکتینگ کسب درآمد کنند، خالی از لطف نیست. وب سایت Great Learning در کنار دورههای رایگان دیجیتال مارکتینگ، یک دوره جامع و پیشرفته با نام Program in Strategic Digital Marketing دارد. شما میتوانید با شرکت در این دوره به صورت لایو با دیگر هنرجویان، مباحث روز بازاریابی را آموزش ببینید. هاب اسپات یک پلتفرم معروف در زمینه بازاریابی، تبلیغات، سایت، خدمات آنلاین و فروش است. این وب سایت در بخش HubSpot Academy یک دوره کوتاه در مورد دیجیتال مارکتینگ دارد.
در پروسه یادگیری دیجیتال مارکتینگ به وفور به عبارت مخاطب و مشتری برمیخورید. همین جا به طور واضح فرق بین مشتری و مخاطب را مشخص میکنم تا در تعیین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در حوزه های مختلف به مشکل برنخورید. البته ظهور دانش دیجیتال مارکتینگ و شغل دیجیتال مارکتینگ به معنی از بین رفتن بازاریابی سنتی نیست. در واقع در بعضی کسب و کارها (به خصوص کسب و کارهای محلی) نمیشود که کلاً بیخیال بازرایابی سنتی شد و فقط به دنیای الکترونیکی چسبید! برای نمونه شخصی که برای کسب اطلاعات راجع به ویژگیهای یک محصول با شما تماس گرفته، میتواند لید باشد. بازدیدکننده ای که اطلاعات تماس خود را به شما میدهد یا مشترک خبرنامه وبسایت میشود، میتواند لید باشد.
تمامی دوره های آکادمی برتر شامل پشتیبانی مادام العمر توسط مدرس هستند. با خیال راحت آموزش ببینید و مطمئن باشید تا همیشه، مدرس در کنار شما خواهد بود. با افزودن یکسری کد امکان آنالیز و رهگیری ترافیک اپلیکیشنهای موبایل هم وجود دارد. اینفلوئنسر یعنی شخص تأثیر گذار و اینفلوئنسر مارکتینگ به مفهوم استفاده از اشخاص تأثیرگذار برای اهداف بازاریابی است. اگر متوجه شده باشید راه رسیدن به هدف شما به مقصد و البته هدف بستگی دارد.
بهترین سئوکار ارومیه