بیانیه مطبوعاتی DOJ شامل این تصویر است که توضیح می دهد چگونه گوگل ظاهراً بر خرید و فروش تبلیغات آنلاین تسلط دارد:

ایالت ها ادعا می کنند که رفتار ضدرقابتی گوگل شامل موارد زیر است:

  • جذب رقبا: مشارکت در الگوی خرید برای به دست آوردن کنترل بر ابزارهای کلیدی تبلیغات دیجیتال که توسط ناشران وب سایت برای فروش فضای تبلیغاتی استفاده می شود.
  • پذیرش اجباری ابزارهای گوگل: قفل کردن ناشران وب‌سایت به ابزارهای تازه به‌دست‌آمده‌اش با محدود کردن تقاضای منحصربه‌فرد و ضروری تبلیغ‌کننده آن به تبادل آگهی‌اش، و به نوبه خود، مشروط کردن دسترسی بلادرنگ مؤثر به تبادل آگهی‌اش با استفاده از سرور آگهی ناشر آن؛
  • تحریف رقابت حراج: محدود کردن مناقصه بی‌درنگ موجودی ناشر به مبادله تبلیغاتی آن، و ممانعت از توانایی صرافی‌های تبلیغاتی رقیب برای رقابت با همان شرایطی که صرافی تبلیغات Google انجام می‌دهد. و
  • دستکاری حراج: دستکاری مکانیک حراج در چندین محصول خود برای مصون نگه داشتن گوگل از رقابت، محروم کردن رقبا از مقیاس و توقف ظهور فناوری های رقیب.