در سال 2014، دادگاه اتحادیه اروپا حکم اعطا کرد که بدور زدن DRM در دستگاه های بازی تحت بعضا شرایط قانونی است. در سال 2014، توزیع کننده کمیک دیجیتال Comixology به دارندگان حقوق همین قابلیت و امکان را داد تا گزینه دانلودهای سوای DRM را آماده کنند. در سال 2012 هند حفاظت از رئیس حقوق دیجیتال را اجرا کرد. Windows Media DRM، دستورالعملها را از فایلهای رسانه به لهجه مدیر حقوق و دستمزد میخواند که ابلاغ میکند کاربر چه کاری میتواند حیاتی رسانه انجام كليك كنيد دهد. Agave یک ابزار طرح رنگ می باشد که قابلیت و امکان ایجاد پالت ها را بر اساس قوانین ترکیب رنگ استاندارد می دهد، می تواند پالت های خویش را در قالب مدیریت شده به وسیله Gimp و Inkscape (فایل های gpl.) صادر کند. نسخههای بعدی Windows Media DRM سرویس ها اشتراک آهنگ را پیادهسازی کردند که فایلهای دانلود شده را پس از لغو اشتراک، غیرقابل پخش میکنند، یار کلیدی قابلیت و امکان قفل منطقهای. چنانچه هنوز فکر میکنید که همین یک باگ است، در سطح بعد باید به لیست اشکالات موجود در کاغذ پروژه GNU make Savannah مراجعه کنید. برای ساختن نسخه GNU make موجود در یک پوشه انتشار، به چیزی جز یک کامپایلر وانیلی C نیاز ندارید. موازی گنو اغلب می تواند به تیتر جایگزینی برای xargs یا این که cat|استفاده شود ضربه شدید. همین به شما ایده می دهد که موازی گنو چه توان هایی دارد و ممکن میباشد خط مش حلی پیدا کنید که بتوانید به آسانی اهمیت وضعیت خود سازگار شوید. موازی گنو قابل انعطاف افزار بدون پول است. شما می توانید آن را مجدداً توزیع نمایید و/یا آن را پایین وضعیت جواز عمومی عمومی گنو که بوسیله بنیاد قابل انعطاف افزار آزاد منتشر شده است، تغییرو تحول دهید. یا ورژن 3 مجوز، یا این که (به انتخاب شما) هر نسخه بعدی. GSL ذیل موقعیت مجوز عمومی عمومی گنو (GPL) توزیع می شود. یک دکمه محصول، معمولاً یک فن الفبایی، میتواند جواز یک نسخه یگانه از نرمافزار را نشان دهد. DRM میتواند تعداد دستگاههایی را که عضو رسمی میتواند محتوا را روی آنها کارگزاری کند، محدود کند. طبق معمول با قابل انعطاف افزار سیستم رئیس محتوا ادغام می شود. در ارتفاع پروسه نصب یا روش اندازی قابل انعطاف افزار، از کاربر مراد می شود تا کلید را وارد کند. چنانچه کلید اعتبار باشد (معمولاً از طریق الگوریتم های داخلی)، سوییچ پذیرفته می شود و کاربر می تواند ادامه دهد. در فوریه 2012، Double Fine برای یک بازی ویدیویی آینده، Double Fine Adventure، در Kickstarter خواهش سرمایه گذاری جمعی کرد و بازی را سوای DRM به جهت حامیان ارائه کرد. این امر سبب شد استیونز یک پروژه Kickstarter را شیوه اندازی نماید – “ebook stravaganza 3000” – به جهت تامین مالی تبدیل 3000 کمیک، که در طی 12 سال نوشته شده بود، به یک کتاب الکترونیکی “همهانگیز” که نیز به صورت بدونپول و نیز از طرز iBookstore منتشر میشود. در 8 فوریه 2012 اهمیت هدف عده آوری 3000 دلار در 30 روز رویکرد اندازی شد. برای اشخاصی که هر مدل نگرانی در مورد دقیقا چه جایی و همچنین راهنمایی در گزینه چگونگی استفاده از این سایت ، شما احتمالا می توانید اهمیت ما در ورقه وب تماس بگیرید.