تاج: بخش فوقانی پیستون که یکی از قسمتهای متغیر آن می باشد و دارای ادغام هوا و پیستون فوتبال گاز بازخورد دارد. البته پیستون های آلومینیومی که عمدتا در خودروهای سواری کاربرد دارا‌هستند هم خود به دو نحوه ریختهگری و آهنگری تولید میشوند. رینگهای براساس محل قرارگیریشان در پیستون و کاری که انجام میدهند به دو گونه رینگهای متراکم و رینگهای روغنی تقسیم میشوند. گونه ریختهگری که فضای متخللی دارااست و مقاومت گرمایی کاهش در خودروهایی اهمیت اقتدار پایینتر به کار گیری میگردد و گونه آهنگری که بافتی متراکم و حاذق داراست به جهت ماشین های سنگین دارای توان بالاتر مورد به کارگیری قرار میگیرد. پیشتر گفته شد که همین قطعه از آلیاژ چدن یا این که آلومینیوم ساخته میشود. به این ترتیب که معمولا در موتورهای بنزینی از سه یا این که چهار و موتورهای دیزلی از شش یا هفت حلقه به کار گیری میشود. همچنین اساسی تماس کاملی که با دیواره سیلندر برقرار مینمایند زمان زیر آمدن پیستون، این دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به گوشه و کنار احتراق میشوند. همین قسمت مرحله بالایی پیستون است معمولا دایرهای رخ می باشد و نیروی تولید شده توسط سوخت مستقیما بر روی آن وارد میشود سر بعضی از پیستونها خصوصا پیستونهای موتورهای دوزمانه و موتورهای دیزلی فرمدار ساخته میشود. همینطور قطر پیستون طوری در حیث گرفته میگردد که نسبت به سیلندر لقی اضطراری را داشته باشد و به راحتی در آن حرکت کند. به این ترتیب که در زمان منبسط شدن دامنه به قطر آن افزوده نشده و دهانه شکاف کوچکتر میشود. در خودروهایی که سیستم تایمینگ و سوپاپ آن ها متغیر می باشد ( در بخش تایمینگ به شرح آن پرداخته ایم ) به جهت جلوگیری از بازخورد سوپاپ ها به پیستون ، شیارهایی بر طبق شکل سوپاپ در پیستون ساخت کرده اند تا اگر سوپاپ در هنگام بالا بودن پیستون ، ذیل بود ، اهمیت پیستون بازخورد نکند. گاهی یک حلقه روغنی هم در شیاری پایینتر از ترک گژن پین تعبیه می شود که دوری از تکثیر روغن کاملتر رخ گیرد. وجود روغن کافی در فضای لقی میان پیستون و سیلندر ضمن مراقبت تعادل پیستون به کارایی بهتر رینگها نیز یاری می نماید و از استهلاکشان میکاهد. مسافت سیلندر و پیستون را که همان لقی پیستون میگویند روغن لبریز می نماید که حرکت راحتتر پیستون را به ملازم دارد. به طور معمول دو حلقه جرم در دو شیار بالایی پشت هم قرار میگیرند که فعالیت درزگیری تمام سیلندر و خودداری از نفوذ گازهای حاصل از احتراق را به صورت تام انجام میدهند. امروزه در اتومبیل های سواری و حتی موتور های دیزلی، از پیستون های آلومینیمی، به ادله سبکی و انتقال حرارت خوبتر استعمال می گردد، که به دو طرز ریخته گری یا این که آهنگری ساخته می شوند. اگر از تالیف این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید دیتاها بیشتری در گزینه crf450r piston لطفا از برگه ما بخواهید.

ایندکسر