پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

پیستون سدیمی که از اسم آن پیداست , پیستون ولوو کمی عجیب است . همین رینگ ها که به اسم رینگ پیستون شناخته می شوند ، در بدنه پیستون ، داخل شیارهای منحصر به فرد در بدنه پیستون قرار گرفته و قطرشان مقدار بسیار پاره ای عمده از قطر سیلندر می باشد و همین قطر بخش اعظم سبب ساز می شود که هنگامی پیستون ( به همپا رینگ پیستون ) در داخل سیلندر قرار گرفت ، حلقه های پیستون ، اذن خروج ادغام سوخت و هوا از بالای گوشه و کنار احتراق به فضای تحت پیستون را ندهند و در عاقبت ، قابلیت فشرده نمودن ادغام سوخت و هوا در بالای پیستون وجود داشته باشد. انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر: همانطور که در بالا عنوان شد دمای پیستون به هنگام فعالیت به شدت ارتقا می یابد و باید دمای آن کاهش پیدا نماید که رینگ ها در این امر تأثیرگذار بوده و اصلی انتقال گرمای پیستون به سیلندر که دمای ذیل تری داراست به کاهش دمای پیستون یاری می کند. ترک افقی پیستون ها در ذیل حلقه ها می باشد و به عنوان سد حرارتی ، از سوق‌دهی گرمای نصیب رینگ ها به بدنه پیستون-که با دستکم بازی نسبت به سیلندر است-جلوگیری کند. گرمای بیشتری دفع می شود و پیستون خنک تر کار می کند.اما ارتقاء ضخامت کف پیستون منجر ارتقاء وزن آن می شود.همچنین درصورتیکه کف پیستون خیلی سرد فعالیت کند،لایه های ترکیب هوا-سوخت مجاور آن نمی سوزد.مخلوط هوا-سوخت نسوخته از روش اگزوز در محیط پخش می شود.در عاقبت بازده موتور کاهش و دود آن افزایش می یابد. در نتیجه در بالای پیستون فضای بیشتری به جهت انبساط وجود دارد.بعضی پیستون ها از محور گژن پین تا زیر دامنه،شیب دارند.در همین نوع پیستون،قطر در حیطه تحت دامنه از همگی جا عمده است. زمانی موتور پر‌نور است پیستون و حلقه ها روی لایه ای از روغن حرکت می کنند که همین فاصله را پر کرده است.اگر خلاصی پیستون خیلی اندک باشد،در سرانجام اصطکاک وسایش شدید،توان موتور کمتر می یابد.در این موقعیت ممکن میباشد پیستون به جداره سیلندر بچسپد و به اصطلاح گریپاژ کند.اگر خلاصی پیستون بیش از حد باشد منجر زدن پیستون در کورس توان می شود. برای کنترل خوبتر روغن، اکثر از منبسط کننده های فنری در پشت حلقه های روغن استعمال می شود. رینگهای متراکم به وسیله نیروهای حاصله از انبساط خود و همچنین بوسیله فشار احتراق که در روزگار محترق شدن سوخت در پشت آنان به وجود میآید منبسط شده و به دیواره داخلی سیلندر می چسبند. دسته های آلومینیومی به دو روش ریخته گری و آهنگری ساخته می شوند. در عمده موتور های لبریز قدرت از پیستون های آهنگری شده استفاده می شود.پیستون های آهنگری شده در مقایسه دارای پیستون های ریخته گری متراکم تر و محکم ترند و در دمای زیر تری فعالیت میکنند چون گرما را بهتر انتقال می دهند. این پیستون برشی تا نصفه بدنه خود داراست و وزنههای تعادل میللنگ از باطن این شیارها عبور میکنند. در همین تراز حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ رتبه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش مییابد. قطعه استوانه شکلی هست که در باطن سیلندر حساس اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه اصلی موتور است و زمانه های موتور را به وجود می آورد.ضمنا نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. پیشنهاد می شود به جهت استمرار پیستون و هم تحمل فشار و دمای بالای موتور خودرو، از روغن موتور استاندارد و سفارش شده خودروساز به کارگیری کنید. موتورهای خطی رخ از تک سیلندر تا 5 سیلندر و موتورهای Vشکل نیز شامل موتورهای 5، 6 و 8 سیلندر هستند. پیستون قطعه ای می باشد استوانه ای شکل که در باطن سیلندر به بالا و تحت حرکت می نماید و فرآیند متفاوت کارموتور را ساخت می کند. اما در خود به جای نمک , ماده خنک کننده فریون دارااست , piston 72 berapa cc از همین پیستون در موتور خودروهایی استفاده می شود که در نواحی گرم هستند و تقریبا در همگی فصول سال گرم هستند . پس از اتومبیل کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می نمایند و به اصطلاح روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مطلوب را پیدا کند.پس از همین مرحله روی بسیاری از پیستون ها را دارای لایه نازکی از آب قلع یا این که مواد دیگر می پوشانند. پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود 450/0 کیلو گرم (1پوند)است.دامنه یا این که نصیب پایین پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کاهش یابد و هم جا به جهت وزنه های تعادل میل لنگ باز شود. معمولاً در نصیب جلویی میل لنگ دندهای وجود دارد که به وسیله زنجیر، تسمه یا دنده میل بادامک یا این که میل سوپاپ را میچرخاند. به جهت آنکه خیال صدق از رینگ و پیستون داشته باشید به مثال معمولی ذیل اعتنا کنید. حلقه پایینی حلقه روغن است. اگر شاتون به وسیله یک گزن پین روان، به پیستون متصل شده است خارهای نگهدارنده ان را واقع در روی پیستون در آورید. در بعضی از پیستون ها کف پیستون فنجانی یا این که فرورفتگی جای سوپاپ داراست که هنگامی سوپاپ ها گشوده می شوند می توانند در آن حرکت کنند.در برخی دیگر از پیستون ها سر پیستون گنبدی یا به شکل های دیگر است تا تلاتم در محفظه احتراق ارتقاء یابد. جهت ارتقا قدرت تولیدی موتور، تعداد سیلندرها نیز ارتقاء و بر شالوده آرایش و پیرایش و تعداد سیلندرها، تعداد پیستون ها تعیین می گردد. چنانچه از تایپ کردن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در گزینه piston 300 gas gas لطفا از ورقه ما بخواهید.

حتما بخوانید:
داروهای گیاهی: کیفیت بالا در مقابل Amount