پژو ۲۰۶ RC کوپه، یکی از خاص ترین کوپه های ایران – اسب بخار

اگر از نمای جلو یا عقب به همین اتومبیل نگاه نمایید احتمالاً متوجه متعدد بودن آن نخواهید شد، ولی کافیست نگاه خود را به سمت نمای کناری بچرخانید تا همگی چیز دست تان بیاید! هواکش اتومبیل را باز کنید، در شکل نیاز فیلتر را عوض کنید. البته به سراغ ۲۰۶ کوپه خودمان باز می گردیم. چگالی ۲۰۶ برابر اساسی ۱۰۹۶ و جرم ۴۰۵ هم تقریبا ۱۱۲۰ کیلوگرم است. پس خوب تر است ۲۰ هزار km از همین ۹۰ هزار را به ازدحام اختصاص دهید و ۱۰ هزار کیلومتر را هم سوپاپ اطمینان پاره شدن تسمه تایم در اثر فشار بسیار یا این که محصول نامرغوب در نظر بگیرید. فضای صندوق هم ۲۴۵ لیتر هست که برای ۲ چمدان دستی مناسب به حیث می رسد. خودرویی که به جهت شرکت در مسابقات رالی ساخته شده بود. خودرویی که خلاف تصور عموم افراد، در درون خاک ایران، دودر نشده و به شکل فابریکی دارای همین رخ و شمایل به کشورمان آمده است. از نظر قوای فنی تیپ ۱ و ۲ اصلی یکدیگر مشترکند اما تیپ ۲ از سیستم الکتریسیته مولتی پلکس بهره می برد؛ دستور آن نیز ۳ شاخه میباشد و ساعت دیجیتال در تیپ ۱ جای خود را به ال سی دی تایپ A در تیپ ۲ داده است. موتور tu5 یک صدای سوت بخصوص و دلچسبی داره درصورتیکه اون صدا است که طبیعی است و بیشتر این صدا وقتی خودش را نشون میده تو سرازیریها پا را از بر روی گاز بردارید وبذارید تو دنده که به جای این‌که موتور اتومبیل به گیربکس نیرو بده نیروی گیرایی و چرخها و گیربکس به موتور فشار بیاره میگن در این حالت یک چیزی مشابه فیلر میباشد من که هر از گاهی اینکارو می کنم و پاسخ میده. همچنین همین شاخصه عیب موتور محسوب می شود، چون در وضعیت بنزین سوز درصورتیکه بنزین حیاتی اکتان مطلوب به آن نرسد، ممکن می باشد حساس مشکل احتراقی مواجه شود. پیشرانه ۲۰۶ RC، پر اسم و رسم به موتور RC، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتری بود که ۱۷۵ اسب بخار اقتدار داشت و همین اتومبیل را قوی می ساخت در مدت زمان ۷٫۴ ثانیه از شرایط بیحرکتی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. فعالیت حیاتی انجام شده در TU5 همین می باشد که به واسطهی ارتقاء سوپاپها و اعمال تغییراتی، قدرت خروجی آخرین اکثر می‌شود (تقریبا ۱۰ درصد)، ولی گشتاور خروجی هم تقریبا به این نسبت افت میکند و همین امر باعث می‌گردد تا خودروهایی که از همین پیشرانه استعمال میکنند، در شتابگیری و مسیرهای شیبدار از چالاکی و قدرت کافی (در قیاس اساسی پیشرانههای دیگر) برخوردار نباشند و زمان صفر تا ۱۰۰ آن ها نیز اندکی بیشتر شود. موتورهای PSA TU خانوادهای از موتورهای چهار سیلندر ریز میباشند که به وسیله کمپانیهای پژو و سیتروئن استعمال میشوند. این پیشرانه در اورجینال وابسته به خانوادهای از موتورهای به کار گیری شده در محصولات پژو و سیتروئن موسوم به موتورهای PSA TU است؛ گروهی از موتورهای ۴ سیلندر که به جهت اولیه توشه در سال ۱۹۸۶ معرفی شدهاند. پیشرانه TU5 در واقع یک عدد از پیشرانههایی می باشد که ایرانخودرو در ظاهر علاقهی خاصی به به کار گیری از آن پیدا کرده! همین یک ۲۰۶ کل فرانسوی است. ولی تفاوت های اهمیت 206 اهل ایران دارای فرانسوی در چیست؟ این موتور مشخصا توانست مصرف سوخت اتومبیل را تا قدری کمتر دهد ، ولی به واسطه گشتاور تحت خیس ، امکان گیرایی خودرو دچار ضعف شد و از سوی دیگر وزن فراتر پژو پارس نسبت به پژو 206 مزید بر علت شد تا همین جور شتاب پایین تری از گونه موتور زانتیا سال داشته باشد. احتمالا تفاوت مهم این پیشرانه در قیاس اهمیت سایر موتورهایی که به تیتر مثال بر روی ۴۰۵ یا ۲۰۶ به عمل رفتهاند، در مصرف کاهش سوخت آن باشد. گاه همین مختص بودن می تواند به سوار شدن بر یکی از ۵۰ دستگاه مازراتی فندی جهان، که در تهران تردد می کند، ختم شود، گاه می تواند در قالب نسخه ای متفاوت از پژو ۲۰۶ به صحنه بیاید. همکاران تحریریه مگ پترونول کل کارایی خویش را نمودند که با دستیابی به دفترچه راهنمای اتومبیل پژو 206 (هاچبک و صندوقدار) و پژو 207i در سالیان گوناگون عرضه همین ماشین در کشورمان کاملترین مقاله در راستا راهنمای تعیین بهترین روغن موتور 206 و 207 در مدلها و تیپهای متعدد کلیدی پیشرانه متعدد نگاشته شود. پیشنهاد نگارنده آن میباشد که اگر خانواده ای مالامال جمعیت هستید، 206 نخرید و در صورتی که خریدید حساس آن به هجرت نروید ! و حالا همین موتور بر روی 206 گرفته تا 405 و پارس و رانا و حتی سمند ، کارگزاشتن شده ، البته قابلیتی که بر روی اتاق 206 از خویش نشان می بدهید ، نشان دهنده عملکرد واقعی همین موتور است . ولی این را هم بایستی خاطر نشان کنیم که به برهان کیفیت متغیر محصولات ایجاد داخل، بعضی از تولیدات خودروسازان داخلی اهمیت ایرادات چندانی مواجه نبوده و در برعلیه بعضی ماشین های دیگر مرتبا صاحبانشان را به سمت تعمیرگاه میکشانند. همین سنسور یک پتانسیو متر است که به چرخش دریچه گاز (بازوبسته شدن) مقاومت های مختلفی از خویش نشان می دهد . TU در دو گروه سوختی بنزین و دیزل در دسترس است. در سال ۱۹۹۹ و دو سال بعد از آن از رونمایی جهانی ۲۰۶، شاخه اسپرت کمپانی پژو، زیر عنوان «پژو اسپرت»، از ۲۰۶ WRC پرده برداری کرد. به جهت کسانی که هر مدل نگرانی در گزینه دقیقا چه جایی و همینطور هدایت در گزینه چگونگی به کارگیری از پارس اهمیت موتور tu5 ، شما ممکن است می توانید با ما در کاغذ وب تماس بگیرید.

حتما بخوانید:
خرید و قیمت صابون زردچوبه سیندرلا 🥇