[ad_1]

در سال 2020 ، شرکت های سراسر جهان حدود 50 میلیون دلار صرف فناوری های هوش مصنوعی (AI) می کنند. تا سال 2024 ، IDC پیش بینی می کند 110 دلار بیش از دو برابر شود. شرکت ها به دو دلیل اصلی به هوش مصنوعی روی می آورند: بهبود خدمات مشتری و کمک به کارمندان در انجام کارهای بهتر.

طبق راهنمای هزینه مصنوعی جهانی IDC ، 27 مورد استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد. چهار بهترین کاربرد – که تقریباً یک سوم هزینه هوش مصنوعی در سال 2020 را تأمین می کند – عوامل خودکار خدمات مشتری ، ارجاع و فرآیند فروش اتوماسیون ، هوش خودکار و جلوگیری از تهدید و اتوماسیون فناوری اطلاعات هستند.

پیش بینی می شود طی چهار سال آینده بیش از نیمی از هزینه های پیش بینی شده هوش مصنوعی توسط ایالات متحده و پس از آن اروپای غربی و چین صورت گیرد. در حالی که IDC گزارش می دهد 19 صنعت در این رشد هوش مصنوعی دخیل خواهند بود ، صنایعی که بیشترین هزینه را برای فناوری هوش مصنوعی صرف خواهند کرد خرده فروشی و بانکداری است.

با این رشد ، هوش مصنوعی دیگر اختیاری نیست. ریتو جوتی ، معاون هوش مصنوعی در IDC ، می گوید: «هوش مصنوعی فناوری است که به انعطاف پذیری ، نوآوری و مقیاس کسب و کارها کمک می کند. شرکتهایی که “با استفاده از هوش مصنوعی” تبدیل می شوند توانایی ترکیب اطلاعات … ظرفیت یادگیری … و توانایی ارائه اطلاعات در مقیاس وسیع را دارند. “

منبع: IDC

[ad_2]

منبع: night-sky.ir

ایندکسر