نگاهی به بازاریابی محصول از طریق یک لنز جدید


سریدار راماناتان به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Aventi Group، یک آژانس بازاریابی محصول بر اساس تقاضا که به مشتریان B2B با فناوری پیشرفته خدمات ارائه می دهد، همیشه از کمک به بازاریابان برای ارتقای بازی خود به سطح بعدی لذت برده است. اولویت‌ها با همه‌گیری تغییر کرده است و ممکن است اقتصاد متوقف شده باشد، اما او همچنان موفقیت را بر اساس اینکه آیا مشتریان از آونتی می‌خواهند تعامل اولیه خود را گسترش دهد و کار بیشتری انجام دهد، قضاوت می‌کند.

راماناتان می‌گوید: «ما زمانی موفق می‌شویم که مشتریان احساس کنند در داخل به نتایجی می‌رسند که باید ارائه کنند. وقتی آنها می آیند روی ما حساب کنند و ما را به عنوان توسعه استراتژیک تیمشان می بینند، لذت بخش است.”

راماناتان، کهنه کار ۲۵ ساله شرکت‌های فناوری سازمانی، در اکتبر ۲۰۲۲ برای قسمتی از CMO Talks، یک سری پادکست طراحی شده توسط ITWC برای به نمایش گذاشتن استراتژی‌هایی برای کسب مزیت رقابتی از طریق تلاقی بازاریابی و فناوری، به ITWC CMO Fawn Annan پیوست. بحث آنها دلایل شناسایی اخیر آونتی به عنوان یکی از سریع ترین شرکت های خصوصی در حال رشد در آمریکا را روشن کرد.

قدردانی جدید

راماناتان گفت: “بازاریابی محصول مدتی است که وجود داشته است، اما درک جدیدی از اهمیت استراتژیک آن وجود دارد.” به نوعی مانند دنیای روابط عمومی است که شرکت‌ها اکنون به خارج از کشور می‌روند تا یک آژانس بازاریابی محصول را درگیر کنند.

Aventi در سطل بازاریابی استراتژیک قرار دارد و مسئولیت عناصر کلیدی مانند پیام رسانی، موقعیت یابی، بهینه سازی موتور جستجو، طراحی وب و رسانه را بر عهده دارد. راماناتان گفت: «ما واقعاً اینجا هستیم تا از حرکت یک مدیر ارشد مالی یا معاون بازاریابی حمایت کنیم. این به آنها بستگی دارد که محصول را به بازار ببرند، تقاضا را هدایت کنند، و در نهایت به فروش و درآمد تبدیل شوند، بنابراین مأموریت ما توسعه و اجرای طرح عرضه به بازار است.

حتما بخوانید:
هشتگ محبوب - Cleantech در CES؛ TikTok هزاران حساب را خصوصی می کند. رازهای پارلر را کشف کنید

در مورد آنچه Aventi را از سایر آژانس‌های بازاریابی متمایز می‌کند، راماناتان ابتدا به این واقعیت اشاره کرد که آنها حدود 150 نفر در سراسر ایالات متحده و کانادا دارند، که عمیقاً تخصص فناوری را در مدیریت زنجیره تامین و امنیت سایبری ارائه می‌کند. همچنین، او تخصص عملکرد بازاریابی محصول را با متمایز ساختن Aventi اعتبار بخشید.

سفر مشتری

یک سفر معمولی مشتری با نزدیک شدن مشتریان به Aventi آغاز می‌شود، زیرا به یک رهبر بازاریابی محصول نیاز دارند. راماناتان توضیح داد: «در حال حاضر کمبود واقعی استعدادهای بازاریابی محصول وجود دارد، بنابراین ما می‌توانیم وارد آن شویم و نقش مدیر ارشد بازاریابی محصول و همچنین نقش رهبر کمپین بازیگری را ایفا کنیم. “رویکرد دیگر این است که ما مجموعه ای مجزا از محصولات قابل تحویل را ارائه دهیم، مانند یک پیام کوتاه شخصی یا برنامه عرضه به بازار.”

Aventi معمولاً با مدیران اجرایی بازاریابی محصول و همچنین عملکردهای بازاریابی پایین دستی از جمله تیم های رویداد، تیم های کمپین و تیم های وب کار می کند. بازاریابان و محققان ارشد محصول شرکت “تحقیق صدای مشتری” را انجام می دهند – مصاحبه ها و نظرسنجی های عمیقی که با صدها یا هزاران شرکت کننده انجام شده است. علاوه بر این، آنها مشتریان جدید را به عنوان بخشی از فرآیند تحقیق و کشف وارد می کنند.

مشاور شاد – مشتری خوشحال

راماناتان رشد 25 درصدی آونتی در سال به سال را به مشاوران با تجربه شرکت نسبت می دهد – 150 نویسنده، طراح، بازاریاب محصول، رهبران کمپین و متخصصان توانمندسازی فروش که کاری را انجام می دهند که او به عنوان یک کار عالی توصیف می کند. او گفت: “مشاور خوشحال، مشتری خوشحال – به این ترتیب” و خنده عنان را به خاطر ریفش در مورد ضرب المثلش برانگیخت: همسر شاد، زندگی شاد.

حتما بخوانید:
نوسانات طراحی داخلی

آونتی در تحقیقی که از منظر CMO از نظر مخارج بالاترین توجه را دارد، با CMOها در بخش مخارج مشتری و بازاریابی مصاحبه کرد و متوجه شد که امکان فروش در بالای لیست قرار دارد. یافته دیگر این بود که 90 درصد از پاسخ دهندگان بیشتر از آژانس های خارجی برای بازاریابی محصول استفاده می کردند. راماناتان این موضوع را تا حدی به این دلیل که برخی از افراد سازمان‌هایی را ترک می‌کنند که دیگر کار از راه دور را پشتیبانی نمی‌کنند، نشان داد.

اهمیت درآمد رانندگی

راماناتان در پاسخ به سوالی در مورد اهمیت نشان دادن بازگشت سرمایه، گفت که بازاریابی در شرکت ها برای ایجاد تقاضایی وجود دارد که در نهایت به درآمد تبدیل می شود. “اگر شما یک فرد سطح C یا یک معاون ارشد هستید، واقعا باید در مورد نتایج تجاری صحبت کنید و نه فقط تیم خود را بالا ببرید. این بسیار مهم و بسیار خوب است، اما این جایی نیست که پول متوقف شود. در رشد درآمد و سودآوری متوقف می شود.»

پادکست با آخرین افکار راماناتان و توصیه های به موقع برای متخصصان بازاریابی به پایان رسید. “اگر در مورد بازاریابی محصول زیاد نشنیده اید، یا در رادار شما نیست، لطفاً بدانید که همتایان شما کاملاً مثبت به بازاریابی محصول از طریق یک لنز جدید از نظر رشد فروش و رقابتی تر نگاه می کنند. . بازاریابی محصول سلاح مخفی کلیدی شما خواهد بود.”


منبع: night-sky.ir

دیدگاهتان را بنویسید