نظرسنجی ISACA می گوید که برای جلب اعتماد دیجیتالی مشتریان باید کارهای بیشتری انجام شود


گزارش جدیدی از یک انجمن صنعتی استدلال می‌کند که سازمان‌ها باید بیشتر برای تقویت اعتماد دیجیتال بین آنها و مشتریان خود تلاش کنند.

این گزارش که روز پنجشنبه توسط گروه صدور گواهینامه انجمن حسابرسی و کنترل سیستم های اطلاعاتی – که بیشتر با نام ISACA شناخته می شود – منتشر شد، می گوید که سازمان ها زمان زیادی را صرف تحول دیجیتال می کنند. اما بدون اعتماد دیجیتال، مشتریان به معاملات آنلاین اعتماد نخواهند داشت.

ISACA اعتماد دیجیتال را به عنوان اعتماد به یکپارچگی روابط، تعاملات و تراکنش‌های بین ارائه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان در یک اکوسیستم دیجیتال مرتبط تعریف می‌کند.

در حالی که تقریباً همه پاسخ دهندگان (98 درصد) در یک نظرسنجی اخیر از دارندگان گواهی ISACA می گویند که اعتماد دیجیتال مهم است، و 63 درصد گفتند که اعتماد دیجیتال به شغل آنها مرتبط است، تنها 12 درصد از سازمان های آنها نقش کارکنان اختصاصی دارند. برای اعتماد دیجیتال

چهار نفر از هر پنج پاسخ دهندگان (82 درصد) گفتند که اعتماد دیجیتال در پنج سال آینده حتی مهم تر از امروز خواهد بود، با این حال تنها 29 درصد آموزش اعتماد دیجیتال را به کارکنان ارائه می دهند.

دیوید ساموئلسون، مدیر اجرایی ISACA در بیانیه ای گفت: «اعتماد دیجیتال بستر روابط تجاری است و برای تحول دیجیتال استراتژیک حیاتی است. “نوآوری، رهبری بازار و عملکرد مالی به شدت به اعتمادی که باید هر روز به دست آید، متکی است.”

فقط بیش از 2750 متخصص کسب و کار و فناوری اطلاعات با گواهینامه یا اعتبار ISACA از سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفتند. چهل و چهار درصد از پاسخ دهندگان از کانادا، ایالات متحده و مکزیک بودند. 33 درصد در بخش حسابرسی و اطمینان سازمان های خود مسئولیت داشتند، 25 درصد نقش امنیتی داشتند، در حالی که 12 درصد در ارزیابی ریسک شغل داشتند.

حتما بخوانید:
The Secret داروهای گیاهی

“تفکر و عمل به اعتماد دیجیتال به عنوان یک استراتژی منسجم و جامع
در ابتدای راه است،» این گزارش اذعان می کند. این یک رویکرد جدید برای بسیاری از سازمان‌ها است، حتی اگر بسیاری از اجزای آن سال‌هاست که در عمل هستند.»

به عنوان مثال، می‌گوید، سه مؤلفه اصلی اعتماد دیجیتال بر اساس نظر پاسخ‌دهندگان نظرسنجی عبارتند از امنیت، یکپارچگی داده‌ها و حریم خصوصی، اما تنها نیمی از پاسخ‌دهندگان موافق هستند که همکاری کافی بین متخصصانی که در این زمینه‌ها در سازمانشان کار می‌کنند وجود دارد. .

“همه اینها مهم هستند، اما اعتماد دیجیتال حتی جامع تر می شود و
زمانی موثر است که همراه با سایر اجزای برتر مانند
در این گزارش آمده است: مدیریت ریسک، حاکمیت، کیفیت، اطمینان، انعطاف پذیری و اخلاق. “هر یک از اجزاء کمک زیادی به جلب اعتماد می کند، اما یکنواخت است
زمانی تاثیرگذارتر است که در چارچوب آن مد نظر و مدیریت شوند
کل استراتژی اعتماد دیجیتال شرکت.”

پاسخ دهندگان در نظرسنجی گفتند مهم ترین موانع اعتماد دیجیتال عبارتند از: فقدان مهارت و آموزش (53 درصد)، عدم همسویی با اهداف شرکت (44 درصد)، عدم پذیرش رهبری (42 درصد)، کمبود بودجه. (41 درصد) و کمبود منابع فناورانه (40 درصد).

مت چیودی، مدیر ارشد اعتماد Cerby و یکی از اعضای شورای مشورتی اعتماد دیجیتال ISACA در بیانیه‌ای گفت: «تراست دیجیتال ارزی است که باید توسط یک فرآیند اعتبارسنجی قوی پشتیبانی شود. “اعتماد باید کسب شود، به این معنی که در هر کاری که یک سازمان انجام می دهد، هدف نهایی باید پاسخ به این سوال باشد که “امروز چه کاری می توانیم انجام دهیم تا اعتماد مشتریان خود را بهتر جلب کنیم؟” سازمان هایی که به طور مداوم این سوال را می پرسند و اجرای پاسخ ها را در اولویت قرار می دهند، در آینده برنده خواهند شد – در سهم بازار، سودآوری و تعامل با کارکنان و مشتریان برنده خواهند شد.

حتما بخوانید:
هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟

گزارش، وضعیت اعتماد دیجیتال 2022، در اینجا موجود است. ثبت نام الزامی است.


منبع: night-sky.ir

دیدگاهتان را بنویسید