نظرسنجی جدید گارتنر شکاف هایی را در فرآیند خرید فناوری دولتی نشان می دهد


بر اساس یک نظرسنجی اخیر از شرکت گارتنر، بخش دولتی با میانگین 22 ماه طولانی ترین چرخه خرید برای خرید فناوری را دارد.

گارتنر از 1120 مدیر، از جمله 79 نفر از بخش دولتی که در آمریکای شمالی، اروپای غربی یا مناطق آسیا/اقیانوسیه ساکن بودند، نظرسنجی کرد. هفت درصد از پاسخ دهندگان از کانادا و 36 درصد از ایالات متحده بودند. پاسخ‌دهندگان باید در سطح مدیر یا بالاتر باشند و از تلاش‌های خرید نرم‌افزار، خدمات، سخت‌افزار، خدمات مدیریت‌شده یا راه‌حل‌های یکپارچه آگاه باشند یا درگیر آن باشند.

بیش از 48 درصد از پاسخ دهندگان بخش دولتی تاخیرهای متوسط ​​تا قابل توجهی را در چرخه خرید فناوری گزارش کردند.

بر اساس این گزارش، تیم های خرید بخش عمومی پیچیده هستند. مدیران سطح C دولت (41 درصد) کمتر از همتایان خصوصی خود (55 درصد) در چرخه خرید شرکت می کنند تا در صورت به چالش کشیدن فرآیند خرید، از تأثیر سیاسی بر خریدها و سؤالات بعدی رسانه ها جلوگیری کنند.

وکیل تدارکات فناوری اطلاعات (IT) در Appleby و نویسنده معاملات فناوری اطلاعاتدانکن کارت پیشنهاد می کند که گردش مالی بالا در بین مدیران فناوری اطلاعات و عدم تداوم جانشینی مدیران فناوری اطلاعات در بخش دولتی چرخه خرید طولانی و پیچیده فناوری را بیشتر توضیح می دهد.

این گزارش استدلال می‌کند که تیم‌های خرید بخش عمومی نیز تمایل دارند کارکنان عملیاتی سطح پایین‌تری را درگیر کنند که مسئولیت کارشناسان را بر عهده می‌گیرند. Card اضافه کرد که بسیاری از کسانی که در بخش دولتی هستند، نمی توانند از متون مربوط به اجرای تحولات پیچیده فناوری اطلاعات یا تراکنش های برون سپاری فناوری اطلاعات استفاده کنند. او گفت: «من یک بی‌علاقگی عمومی به هر نوع سختگیری معاملاتی یا مشارکت حرفه‌ای در تدارکات فناوری اطلاعات که به وضوح نیاز به نظارت بزرگسالان دارد، می‌بینم.

حتما بخوانید:
CIBC Microsoft Azure را به عنوان بستر اصلی ابر انتخاب می کند

علاوه بر این، 74 درصد از پاسخ دهندگان بخش دولتی تاخیر در توسعه یک پرونده تجاری را گزارش کردند، در حالی که 76 درصد تاخیرها را به تغییرات دامنه و بودجه بندی نسبت دادند.

در مقابل، 68 درصد از پاسخ دهندگان بخش دولتی تأخیر ناشی از کمبود اطلاعات محصول خاص و جزئیات الزامات پیاده سازی از سوی ارائه دهندگان را نشان دادند.

گارتنر توصیه می کند که ارائه دهندگان فناوری یک لیست در دسترس از مشتریان مرجع بخش عمومی و یک کتابخانه متنوع از وثیقه محصول را با تمرکز بر ارزیابی ارزش که می تواند در تمام مراحل چرخه خرید مورد استفاده قرار گیرد، حفظ کنند.

کارت تأیید کرد که “گارتنر کار استثنایی انجام می دهد و به مدیران تدارکات فناوری اطلاعات دولت یادآوری می کند که نه تنها نرخ های بسیار بالای شکست در تدارکات فناوری اطلاعات غیرقابل تحمل است، بلکه به نظر می رسد که هیچ کس در این تراکنش ها در طول 20 سال گذشته که به طور مداوم فناوری اطلاعات بالا بوده است، شرکت نکرده است. نرخ شکست پروژه، هر یک از درس های آسان و ساده را در مورد جلوگیری از بسیاری از این شکست ها آموخته است.


منبع: night-sky.ir

دیدگاهتان را بنویسید