رشد پنج درصدی هزینه‌های فناوری اطلاعات در سراسر جهان در سال 2023: گارتنر


آخرین پیش‌بینی گارتنر نشان می‌دهد که هزینه‌های فناوری اطلاعات در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ به ۴.۶ تریلیون دلار آمریکا پیش‌بینی می‌شود که نسبت به سال ۲۰۲۲، ۵.۱ درصد افزایش داشته است.

انتظار می‌رود که نیاز به فناوری اطلاعات در سال آینده قوی باشد، زیرا شرکت‌ها ابتکارات تجاری دیجیتالی خود را در پاسخ به آشفتگی اقتصادی ادامه می‌دهند.

جان دیوید لاولاک، معاون تحلیلگر گارتنر، گفت: «هزینه‌های فناوری اطلاعات سازمانی ضد رکود است، زیرا مدیران اجرایی و مدیران مالی، به جای کاهش بودجه فناوری اطلاعات، در حال افزایش هزینه‌ها در طرح‌های کسب‌وکار دیجیتال هستند. آشفتگی اقتصادی زمینه را برای سرمایه‌گذاری‌های فناوری تغییر می‌دهد، هزینه‌ها را در برخی زمینه‌ها افزایش می‌دهد و در برخی دیگر کاهش را تسریع می‌بخشد، اما پیش‌بینی نمی‌شود که تأثیر مادی بر سطح کلی هزینه‌های فناوری شرکت داشته باشد.

لاولاک همچنین خاطرنشان کرد که تورم قدرت خرید مصرف کنندگان را در سراسر جهان کاهش داده است. به همین دلیل، مصرف کنندگان کمتر هزینه می کنند و خرید دستگاه های 2022 را تا سال 2023 تحت فشار قرار می دهند. هزینه‌های دستگاه‌ها در سال 2022 بیش از 8 درصد و در سال 2023 0.6 درصد کاهش یافت.

هزینه های کافی در بازارهای مراکز داده برای حفظ مراکز داده موجود در محل وجود دارد، و سازمان ها نیز همچنان به هزینه های خود در گزینه های مختلف ابری ادامه می دهند، همانطور که با رشد 11.3 درصدی پیش بینی شده برای هزینه های نرم افزاری در سال 2023 مشهود است.

جدول 1. پیش بینی هزینه های فناوری اطلاعات در سراسر جهان (میلیون ها دلار آمریکا). منبع: گارتنر (اکتبر 2022)

علاوه بر این، نظرسنجی گارتنر در جولای 2022 از بیش از 200 مدیر ارشد مالی نشان داد که تقریباً 70 درصد قصد دارند هزینه‌های خود را برای فناوری‌های دیجیتال افزایش دهند.

حتما بخوانید:
هشتگ روند ، 16 ژوئن 2021 - هرج و مرج زنجیره تأمین جهانی ؛ فیس بوک جدید Shopify "فروشگاه پرداخت" توزیع را گسترش می دهد

لاولاک گفت: «شرکت‌ها از فناوری دیجیتال در درجه اول برای تغییر شکل جریان درآمد خود، افزودن محصولات و خدمات جدید، تغییر جریان نقدی محصولات و خدمات موجود، و همچنین تغییر ارزش پیشنهادی محصولات و خدمات موجود استفاده خواهند کرد.» «این روند تغییر از خرید فناوری به ساخت، ترکیب و مونتاژ فناوری را برای پاسخگویی به محرک‌های تجاری خاص تغذیه کرده است. این تغییر برای رشد ابر در محل برای هزینه های جدید فناوری اطلاعات اساسی است.


منبع: night-sky.ir

دیدگاهتان را بنویسید