پس پیستون ماشینهای سواری اهمیت پیستون اتومبیلهای سنگین تفاوت دوچندان زیادی دارا‌هستند . گرچه امروزه پیستون های آلومینیمی ریختگی اشاعه بیشتری دارا‌هستند اما نوع آهنگری آن به جهت موتور های سنگین و پر توان به کار گیری می شود.پیستون ریختگی متخلخل می باشد و برای بازه بیش از ۵۰۰۰ بدور بر دقیقه (PRM) مقاوم نیست. بر اثر آلودگی های کربنی و افزایش رسوبات در گوشه و کنار احتراق، حلقه قادر به حرکت آزادانه در شیار پیستون نمی باشد و به اصطلاح «قفل رینگ» ساخت می شود. پیستون قطعه ای است استوانه ای شکل که درداخل سیلندر حساس اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت وبرگشتی دارد. آیا پیستون در توان یا سرعت خودرو تاثیری دارااست ؟ هنگامیکه تاج پیستون به رنگ خاکستری در امده است نشان دهنده این است که موتور داغ کرده می باشد . پیستون های آلومینیومی در عاقبت ارتقاء دما عمده از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و همین امر ممکن است باعث از دربین رفتن خلاصی پیستون شود.پیستون از جدار سیلندر عمده گرم می شود و این فرمان منجر می شود که باز هم اکثر انبساط یابد.اما چنانچه کف پیستون خیلی داغ شود ممکن هست باعث خویش سوزی شود در سرانجام ترتیب احتراق به هم می خورد و ممکن هست موتور زخم ببیند. همینطور در پیستونهای چدنی ممکن می باشد اتاق احتراق روی سر پیستون قرار بگیرد. جنس بکار رفته در تولید انواع پیستون اتومبیل سبب کارایی خوب تر و عملکرد دوچندان موثری در آن خواهد شد؛ چون همین قطعه در دمای متعددی قرار گرفته و در وضعیت سختی به کار خود ادامه می دهد. نسبتاً از آن روی که سازندگان همین قطعه، به میزان مضاعف اندک به آن رخ بیضوی ارائه می کنند چراکه به دمای پیستون به زمان حرکت اتومبیل به شدت بالا می رود و حتی ممکن هست به دماهایی چون ۲۲۰۰ سکو سانتیگراد نیز برسد و همین فرمان باعث انبساط پیستون ماشین میگردد و در همین وضعیت میباشد که پیستون صورت استوانهای به خویش میگیرد. وجود لقی نیز فی مابین سیلندر و پیستون فراوان حائز اساسی است. اتومبیل های امروزی عمدتا اهمیت مقادیر زیادی بوش و پیستون و سیلندر هستند که تعداد همین قطعهها سبب ساز ارتقا قدرت و جاذبه خودرو می‌گردد و این عامل هم منجر ارتقا اساسی آنان شدهاست. سازه بر همین به تعداد سیلندر در هر موتور پیستون داریم. اما به استدلال انبساط فراوان بدنه آنها، سازندگان مجبور می شوند برای خودداری از گریپاژ، پیستون را اهمیت لقی مضاعف بسازند. اما این قطر و وزن در موتورهای دیزل ممکن میباشد اهمیت یکدیگر تفاوت داشته باشد. در واقعیت نقش حلقه پیستون در دست گرفتن اصطکاک میان پیستون و دیواره سیلندر، مدیر تبادل حرارت بین پیستون و دیواره سیلندر، نگهداری حجمی ادغام بنزین و هوا، نگهداری روغن و روغن کاری سطح های در تماس کلیدی یکدیگر و ممانعت از فرسودگی قطعات است. قطر پیستونهای موتور ماشین در بین ۷۶ تا ۱۲۲ میلیمتر (۳ تا ۴ اینچ) متغیر است. در بسیاری از میله های اتصال یک شکاف از انتهای پهناور ، از شیوه شفت ، تا رخنه خروجی در امتداد ارتفاع آن ها ایجاد می شود. همانگونه كه ملاحظه مي شود حیاتی وجود لبه شيبداري در نصیب بالايي رينگ ، هنگامي كه پيستون و رينگ به سمت بالا حركت مي كنند ، رينگ بر روي لايه روغن روي جداره سيلندر لغزيده و ازجارو كردن روغن به سمت محفظة احتراق جلوگيري مي شود ، درحاليكه زمان حركت رينگ و پيستون به سمت پايين ، بوسیله کناره تيز رينگ ، روغن ها از روي ديوارة سيلندر جارو شده و از طريق جا رينگي و شکاف ها و شيارهاي جاررينگي به باطن پيستون و نهايتاً به داخل كارتل هدايت مي شود . ترک گژن پین: همین بخش محل قرار دادن گژن پین است. چدن به استدلال وزن بسیار آیتم استفاده قرار نمی گیرد. کالا پیستونها معمولا از چدن یا این که آلومینیم انتخاب میشود. پیستون از دو فرآورده آلیاژ آلومینیوم و یا این که آلیاژ چدن ساخته می شوند که هر کدام کلیدی مزایا و معایبی میباشند . خودروهایی که اساسی زمانبندی (تایمینگ) سوپاپ متغیر هستند، به جهت پرهیز از برخورد سوپاپ اهمیت تاج پیستون شیارهایی بر روی آن تولید میکنند. انتهای تبارک حساس یاتاقان در دو نصفه است. ضربه پیستون معمولاً زمانی موتور سرد است ، قبل از اینکه پیستون روزگار گرم شدن و انبساط خویش را داشته باشد ، بدتر می شود. نصیب پایینی میله را درپوش میله می نامند و کلیدی میخ یا این که پیچ به خود میله محکم می شود. نصیب بالای میله اتصال که به پیستون محکم شده میباشد ، انتهای کوچک نامیده می شود. همین پیستون ها به جهت موتورهای کوچک و موتورسیکلت ها به کار گیری شده و به عامل ماهیت کارایی موتور های دو دوران ، در معرض توشه های شدید مکانیکی و حرارتی قرار می گیرند . در حرکت انبساط تا ۱۸۰۰۰ نیوتون (۴۰۰۰ پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی مهم سرعت بسیار رانندگی می نمایید این رخداد در هر سیلندر ۳۰ تا ۴۰ توشه در ثانیه صورت می دهد.دمای کف پیستون به ۲۲۰۰ رتبه سانتی گراد(۴۰۰۰ درجه فارنهایت) یا این که بخش اعظم می رسد. در صورتی که شما این نوشته را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد آدرس پیستون سازی تبریز بدست آورید به تارنما ما مراجعه کنید.

ایندکسر