تأیید شبکه تلفن همراه مجازی CRTC واکنش های مختلفی را برانگیخته است


کمیسیون ارتباطات تلویزیونی پخش کننده کانادا (CRTC) اپراتورهای شبکه مجازی تلفن همراه (MVNO) را در کانادا تأیید کرده است ، اما اپراتورهای مستقل تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

راه حل جدید ، در تاریخ 15 آوریل اعلام شد ، ارائه دهندگان منطقه ای – کسانی که مجوز طیف بی سیم خریداری کرده اند و دارای سخت افزار شبکه هستند – را قادر می سازد تا خدمات زیرساخت های ساخته شده توسط شرکت های حمل و نقل ملی مانند بل ، راجرز و تلوس را با پرداخت هزینه عمده ارائه دهند.

براساس CRTC ، هدف افزایش رقابت و کاهش هزینه های تلفن همراه برای مصرف کنندگان است که دولت ترودو قول داده است 25٪ کاهش دهد.

CRTC در مورد اینکه چه کسی می تواند تحت چندین معیار تبدیل به MVNO شود ، حرف آخر را می زند ، مهمترین آنها این است که شرکت هواپیمایی منطقه ای باید مجوزهای طیف را خریداری کند که سطح 4 یا مناطق وسیع تری را پوشش می دهد.

علاوه بر این ، سیاست MVNO CRTC به MVNO های منطقه ای اجازه می دهد تا ظرفیت خود را به هر اپراتور از جمله بازیکنان بین المللی بفروشند.

“ایده کل این مدل ، که به طور موثر توسط دفتر رقابت توسعه داده شد ، تشویق سرمایه گذاری در تسهیلات است [operators]”، مارك گلدبرگ ، مشاور مخابرات گفت.

قیمت تلفن های همراه در کانادا در حال کاهش است. مطابق با بررسی سالانه ارتباطات CRTC 2019، میانگین خدمات تلفن همراه 13.8٪ در سال 2018 کاهش یافته است. این کاهش به ویژه در طبقه متوسط ​​، جایی که هزینه برنامه های داده 5 گیگابایتی بین 2016 و 2019 36٪ کاهش یافته است ، قابل توجه است.

هنوز هم ، هزینه های تلفن همراه کانادا در حال حاضر در میان بالاترین هزینه ها در جهان قرار دارد. تورنتو استار گزارش داد که کاهش هزینه ها نتوانسته همگام با میانگین جهانی باشد.

مت استین ، رئیس اپراتورهای شبکه رقابتی کانادا (CNOC) و مدیرعامل شرکت توزیع کننده ، می گوید که کاهش قیمت ها نیاز روزافزون به داده های مصرف کننده را در نظر نمی گیرد.

او استدلال می کند که امروزه مصرف کنندگان برای دسترسی به همان تجربه سالهای گذشته به داده های بیشتری احتیاج دارند و هنوز هم هزینه های گزافی برای آن می پردازند.

“وقتی مردم می گویند قیمت شبکه های بی سیم در حال کاهش است ، آنها در حال بررسی طرحی هستند که سه سال پیش 60 دلار هزینه داشت و اکنون فقط 35 دلار هزینه دارد. اما مصرف کنندگان دیگر این طرح را خریداری نمی کنند. اکنون آنها در حال خرید یک طرح جدید هستند که بسیار بزرگتر است. و حدس بزنید چه؟ هزینه آن هنوز 60 دلار است. »

انتقاد از اپراتورهای مستقل

بیشتر MVNO ها در کانادا به عنوان مارک های جانبی برای شرکت های بزرگ حمل و نقل فعالیت می کنند. اما MVNO های مستقلی وجود دارد. Dotmobile ، اولین MVNO تایید شده “کامل” کانادا ، در آستانه شروع به کار در کانادا است.

مدت هاست که بسیاری از بازیکنان ارتباط از راه دور در کانادا با این ایده مخالف هستند. شرکت های مخابراتی کوچکتر خواستار رقابت بیشتر هستند و یک مدل اینترنتی عمده فروشی مشابه را می طلبند که در آن ISP های منطقه ای مانند TekSavvy بتوانند ظرفیت را از اپراتورهای ملی کابل خریداری کرده و آن را دوباره بفروشند.

برعکس ، شرکت های بزرگ حمل و نقل با شدت مخالفت کرده اند و معتقدند که این امر هزینه های بالاتر از پایدار را کاهش می دهد و بنابراین سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید درباره IT World Canada

کارشناس می گوید پیشنهادهای طرح داده CRTC برای شرکت های مخابراتی “اشتباه” است

به طور دقیق ، نسخه CRTC MVNO یک مدل “واقعی” از MVNO نیست. با تعریف در کتاب درسی ، MVNO طیف بی سیم یا زیرساختی ندارد.

الکس باومن و آلگیس آکستیناس ، بنیانگذاران Dotmobile ، گفتند که CRTC “MVNO” را “اشتباه” برچسب زده است.

“داشتن طیف و بهره برداری از یک شبکه دسترسی رادیویی (برج) شما را به یک MNO تبدیل می کند. بومن در بیانیه جداگانه ای نوشت ، هیچ چیز مجازی در این مورد وجود ندارد ، حتی اگر CRTC تصمیم بگیرد از اصطلاح MVNO استفاده کند.

باومن در مصاحبه ای اظهار داشت که اعلامیه اخیر MVNO فقط به ارائه دهندگان منطقه ای راهی برای پیش فروش در مناطقی که دارای مجوز بی سیم هستند می دهد.

استین همچنین از این تصمیم انتقاد کرد و گفت که این تصمیم تأمین کنندگان کوچکتر را نادیده می گیرد.

استین گفت: “او می گوید این یک راه حل برای MVNO است ، اما اگر آن را با دقت بخوانید متوجه می شوید که این فقط برای افرادی که قبلاً طیف خریداری کرده اند در دسترس است.” “تامین کنندگان کوچکتر طیف خریداری نمی کنند. علاوه بر این ، این تنها در مناطقی موجود است که افراد قبلاً طیف را خریداری کرده اند. بنابراین ، اگر در Kitchener طیف خریداری کرده اید ، می توانید در Kitchener – نه در لندن و نه در ولز ، به یک MVNO تبدیل شوید. این واقعاً کمترین کاری است که آنها می توانند انجام دهند و هنوز هم آن را MVNO می نامند. “

استین افزود که تصمیمی برای منجر به کاهش قیمت نمی دید. در عوض ، او معتقد است که کمیسیون باید به طور کامل MVNO را باز می کرد و از رقابت مبتنی بر خدمات بر خلاف رقابت مبتنی بر امکانات پشتیبانی می کرد.

در رقابت مبتنی بر خدمات ، یک سازمان نظارتی مانند CRTC قیمت عمده فروشی را برای اپراتورهای مستقر در مرکز تعیین می کند و خدمات را به شرکت های کوچکتر می فروشد. شرکت های کوچک تر ، به نوبه خود ، آنها را به مصرف کنندگان می فروشند و در این فرآیند برای کسب ارزش رقابت می کنند.

استین گفت: “شرکت های بزرگ تلفن و کابل … هنوز درآمد کسب می کنند.” “مسابقه به بازیکن دیگری احتیاج ندارد. این رقابت به یک بازار پر جنب و جوش و انتخاب های فراوان نیاز دارد. “

بومن موافقت کرد.

وی گفت: “مشكل در كانادا این نیست كه ما به اندازه كافی ارائه دهنده خدمات بی سیم در تورنتو داشته باشیم ، حتی اگر مشكلی در قیمت گذاری وجود داشته باشد ، اما اینكه كل كانادا هرگز به هیچ كدام از این بازیکنان جدید یا انواع جدید رقابت دسترسی پیدا نمی كند.”

این تصمیم برای کانادایی هایی که در شهرک های بزرگ زندگی می کنند به چه معناست؟ خیلی زیاد نیست ، باومن گفت. بعلاوه ، با توجه به طیف و الزامات زیرساختی تعیین شده توسط CRTC ، همچنین انتظار نمی رود كه مناطق روستایی از این مزیت بهره مند شوند.

برخی از اپراتورها این تصمیم را تحسین کردند. Cogeco در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که این تغییر به عنوان “گام مهم” به سوی بازار متعادل مشخص شده است.

اگرچه CRTC MVNO را ضروری می داند ، اما مانند اینترنت قیمت عمده فروشی تعیین نمی کند. در عوض ، کمیسیون این امر را به شرکتهای حمل و نقل منطقه ای و ملی واگذار کرد تا در مورد قیمت عمده آنها مذاکره کنند.

گلدبرگ توضیح داد كه قیمتهای توافق شده به اندازه كافی ارزان است كه به شركتهای حمل و نقل منطقه ای اجازه می دهد خدمات خود را زودتر بفروشند ، اما همچنین احتمالاً گرانتر از داشتن زیرساخت های خاص خود خواهند بود. این متوسط ​​قیمت و جذب سریع مشتری انگیزه و سرمایه ای را به حامل های منطقه ای می بخشد.

گلدبرگ گفت: “ساخت برج می تواند 100000 دلار هزینه داشته باشد.” “وقتی شما یک برج می سازید ، مشتری فوری ندارید. با توافق نامه MVNO ، شروع به جذب مشتری آسان است. بنابراین از منطقه ای درآمد کسب می کنید که به شما اجازه می دهد بگویید: “سلام ، من مشتریان زیادی در این زمینه دارم.” بیایید یک برج جدید در آنجا قرار دهیم. “

علاوه بر این ، با داشتن جغرافیای متنوع کانادا ، تراکم جمعیت و سایر عوامل اقتصادی – اجتماعی ، یک قیمت واحد ملی غیر عملی است.

سیاست CRTC برای MVNO حداقل هفت سال طول خواهد کشید و برای حامل های منطقه یک دوره بافر برای ساخت شبکه های خود فراهم می کند. اما اکستیناس و باومن بر پیچیدگی استقرار زیرساخت ها تأکید کردند.

“در یک منطقه معین ، شما 10 سال برای ساختن فرصت دارید [services using purchased wireless spectrum]”گفت اکستیناس. “اگر حراج Wind کنید.” [now Freedom Mobile] و زمان ساخت آخرین پروانه ها را ببینید ، برخی از مناطقی که خارج از مراکز شهر بودند در ماه آخر آن دوره 10 ساله ساخته شده اند. و این ارائه دهنده ای است که از شرکتی به ارزش 15 میلیارد دلار (شاو) پشتیبانی کرده است. “

گلدبرگ می گوید فرصتی برای MVNO برای مذاکره طولانی مدت وجود دارد.

بل در پاسخ به این س saidال که تمرکز وی “همچنان بر روی سرویس دهی به مشتریان بی سیم ما با طیف وسیعی از گزینه های قیمت مناسب است.”

درخواست CRTC برای کاهش قیمت ها

در همین اطلاعیه ، CRTC همچنین از SaskTel ، Bell ، Telus و Rogers خواست كه یك طرح ارزان با قیمت 35 دلار در ماه ، یك برنامه اشتراك با 15 دلار در ماه و یك برنامه پیش پرداخت با قیمت 100 دلار در سال را تبلیغ كنند. طرح ارزان و اشتراک باید به ترتیب شامل 3 گیگابایت و 250 مگابایت داده باشد ، در حالی که برنامه پیش پرداخت باید شامل 400 دقیقه باشد که در کمتر از یک سال منقضی نمی شود.

CRTC می نویسد ، این برنامه ها باید به همان شیوه برنامه های دیگر با حق بیمه بیشتر تبلیغ شوند. شرکت های مخابراتی تعیین شده باید هر شش ماه یک بار در مورد استقرار خود به کمیسیون گزارش دهند.

CRTC همچنین درخواست اپلیکیشن از اپراتورهای مربوطه را داده است که به مشتریان آنها اجازه می دهد به راحتی برنامه های بی سیم خود را تغییر دهند.

اما در ایمیل به IT World Canada، CRTC تأكید كرد كه اینها انتظارات است نه الزامات. در حال حاضر ، محموله ها موظف به انجام آنها نیستند.

CRTC می نویسد: “پروتکل تولید نشان می دهد که طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله برنامه های کم هزینه در دسترس مشتریان است.” “با این حال ، یافتن برخی گزینه ها ، به ویژه گزینه های اقتصادی تر برای مارک های برتر ، همیشه آسان نیست. علاوه بر این ، بسیاری از مصرف کنندگان مارک های جانبی متعلق به اپراتورهای بی سیم ملی را به عنوان جایگزینی مناسب برای یک مارک درجه یک نمی دانند. کمیسیون تصمیم گرفته است که الزام به ارائه برنامه های تعریف شده در حال حاضر غیر ضروری است. “

شرکت های بزرگ حمل و نقل کانادایی از طریق مارک های همسو خود مانند کودو ، ویرجین و چتر برنامه هایی را با قیمت پایین تر ارائه می دهند. این مارک ها معمولاً با سرعت کم و بسته های داده کوچکتر با کاهش هزینه ارائه می دهند.

گلدبرگ عقیده داشت که طرح هایی با هزینه کمتر از قبل توسط مارک های بزرگ ارائه شده است ، اما همچنین به کاستی های آن اشاره کرده است.

گلدبرگ گفت: “آنچه کمیسیون می گوید این است که آنها می خواهند مارک های اصلی قیمت های یکسانی را ارائه دهند که این منطق را زیر سوال می برد.” “این کمی حمایت از مصرف کنندگان است و می گوید مصرف کنندگان آنقدر هوشمند نیستند که بتوانند برای بهترین معامله خرید کنند.”

“کاری که آنها انجام می دهند قرار دادن صفحه کادیلاک روی یک محصول شورولت است. زیرا آنها را در بشقاب راجرز و تلوس قرار دادند. “

گلدبرگ همچنین گفت که این اقدامات حامل های منطقه ای را تحت فشار قرار می دهد تا قیمت های خود را کاهش دهند. گلدبرگ گفت اگرچه می تواند برای مصرف کنندگان مفید باشد ، اما این با هدف CRTC در تشویق شرکت های حمل و نقل منطقه ای برای سرمایه گذاری بلند مدت مغایرت دارد.


منبع: night-sky.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>