[ad_1]

با پرونده هایی از Jori Negin-Shecter

در ماه ژوئن 30 ، 2021. انتاریو قانون دسترسی انتاریو برای افراد معلول (AODA) را اجرا می کند ، که به موجب آن مشاغل از دستورالعمل های دستیابی پیروی می کنند یا در نتیجه با جریمه های شدید مواجه می شوند.

Siteimprove و Fable تحقیقی را با 55 کانادایی انجام دادند که گفتند معلولیت آنها بر نحوه مرور یا استفاده از وب سایت ها تأثیر دارد.

نتایج نشان می دهد که 63٪ از پاسخ دهندگان در مقایسه با افراد بدون معلولیت احساس محدودیت در استفاده از اینترنت می کنند. برخی از پاسخ دهندگان هنگام خرید آنلاین با موانعی روبرو می شوند ، مارک های فروشگاه را تغییر می دهند ، برخی دیگر حتی خرید شخصی را انتخاب می کنند.

ساموئل پرو ، بشارت دهنده قابلیت دسترسی در Fable ، خواننده صفحه نمایش و طرفدار دسترسی است که خودش دچار نقص بینایی است.

Fable سازمانی است که افراد معلول را به تیم های دیجیتالی شرکت ها متصل می کند تا برنامه ها و خدمات را برای اطمینان از در دسترس بودن آنها آزمایش کند.

“من به یاد می آورم که در ابتدای همه گیری ، وقتی همه وحشت می کردیم و تعطیل می شدیم ، من و دیگر افراد جامعه خود ناگهان در تهیه مواد غذایی مشکل داشتیم. سرویس تحویل آنلاین که قبلاً استفاده می کردیم اکنون بسیار شلوغ است. “Prue گفت.

وی گفت ، امکانات دیگری نیز وجود دارد ، اما بسیاری از شركت ها فراموش می كنند كه وب سایت های آنها فاقد منابع اساسی مورد نیاز افراد معلول ، به ویژه افراد كم بینا است.

این مطالعه نشان داد که بسیاری از سایت ها دارای توصیف متن یا متن جایگزین ضعیف هستند ، که برای افراد دارای نقص بینایی بسیار مهم است.

مشکل دیگر عدم امکان پیمایش سایت با صفحه کلید بود ، زیرا بسیاری از کاربران غیرفعال برای استفاده از یک وب سایت به صفحه کلید و نه ماوس متکی هستند.

در حالی که بسیاری از سایت ها راه طولانی را سپری می کنند ، Proux برخی از موارد مورد علاقه خود را به اشتراک گذاشته است که قابلیت دسترسی دیجیتالی خوبی را دارند.

در مورد خرید آنلاین ، پروکس گفت: “اگر از آمازون یا کاستکو نیامده باشد ، مالک آن نیستم.”

مشاغل کوچک اغلب با دسترسی آنلاین دست و پنجه نرم می کنند. Prue گفت ، بسیاری از سیستم عامل های شخص ثالثی که استفاده می کنند نمی توانند آن را ارائه دهند.

“بسیاری از شرکتهای کوچک بسیار تلاش می کنند تا در دسترس باشند. مسئله در صنعت این است که سیستم عامل هایی که مشاغل کوچک به استفاده از آنها نیاز دارند ، غالباً آنها را گمراه می کنند. “

وی همچنین گفت که LinkedIn بسیار در دسترس است و با پنجره های بازشو و سایر حواس پرتی ها پیچیده نیست. پراکس بخشی از آن را به مایکروسافت اعتبار می دهد.

مایک کارت ، نایب رئیس Siteimprove ، با تیم خود در حال کمک به رفع مشکلات دسترسی دیجیتال است.

Siteimprove یک سازمان SaaS است که به شرکت ها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که وب سایت های آنها از برخی از دستورالعمل های دسترسی مانند راهنماهای دسترسی به محتوای وب (WCAG) 2.0 پیروی می کنند.

Cart در ادامه برخی از وب سایت های مشهور با بازدید بالا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و آنها را از A تا F بر اساس قابلیت دسترسی دیجیتالی سایت رتبه بندی می کند.

Expedia: C +

هنگامی که وی در صفحه اصلی Expedia مرور می کرد و در مورد تلاش های دستیابی بحث می کرد ، Cart به شدت بر اهمیت فناوری کمکی تأکید کرد.

صفحه اصلی Expedia
صفحه اصلی Expedia

“برای سایتهایی مانند Expedia ، اطمینان از وجود همه چیز در آنها بسیار مهم است [their] صفحه اصلی کدگذاری شده است تا توسط فن آوری های کمکی مانند صفحه خوان ها عوض شود. “

Cart توضیح داد که هنگام کار با موتورهای جستجوگر مسافرتی مانند Expedia ، با کدگذاری در پشت باید بتوان “دسته ها یا بخش” های مختلف را برای کلیک کردن روی وب سایت شناسایی کرد.

کارت آنچه اکسپدیا از نظر قابلیت دسترسی انجام داد را تحسین کرد ، اما متذکر شد که تلاش های آنها براساس مرور کلی تیم وی کاملاً یکپارچه نبود.

خرید: B +

سبد خرید از Shopify ، که او آن را “مورد علاقه کانادایی” خواند ، به دلیل رشد جهانی و تلاشهایش برای حفظ فضای دسترسی آنلاین نسبتاً قوی ، ستایش بیشتری کرد.

“[Shopify] یکی از مدل هایی است که اطمینان حاصل کند که آنها هرچه بیشتر انجام می دهند و به مردم می دانند که هرچه بیشتر انجام می دهند “. وی با اشاره به تلاش های Shopify برای بهبود دسترسی دیجیتال گفت:

Cart از انتخاب ساده وب سایت تعریف و تمجید کرد و خاطرنشان کرد که حتی خارج از رابط کاربری Shopify ، کد مهم زیر کاپوت نیز آزمون را پشت سر گذاشت.

“از صحبت با مشاوران ما ، آنها گفتند كه نسبتاً تمیز است ، كه [in today’s age] می تواند یک شوک باشد “

Facebook: D (اما محتوای کاربر همه چیز را پیچیده می کند)

با توجه به ساختار فیس بوک به عنوان خوراک ، تقریباً با محتوای تولید شده توسط کاربر ، Cart دارای احساسات مختلفی در مورد معنای این تجربه برای شخصی با نیازهای دسترسی بود.

Cart توضیح داد ، بخشی از مشکل سرعت بارگذاری محتوای تولید شده توسط کاربر بود. متأسفانه ، بیشتر مردم هنگام انتشار محتوا از ابزار توصیفی استفاده نمی کنند.

“کاربران قصد چنین کاری را ندارند ، اما اولویت اول هنگام ارسال پیوند این است که آیا عالی است؟” آیا این ارزش افزوده و غیره وی متذکر شد.

Cart خبرخوانی پست ها را از جنبه های دیگر فیس بوک مانند نوار کناری جدا کرده است که در بین کاربران فیس بوک تا حد زیادی ثابت است.

ویژگی های نوار کناری فیس بوک و منو

“محتوای واقعی در فیس بوک ، مانند نوار کناری در سمت چپ … من می خواهم بگویم که از نظر ساختاری بسیار مناسب هستند.

وی نتیجه گرفت که محتوای فیس بوک ممکن است B باشد ، اما مواردی که توسط این شرکت تولید نمی شود ، رتبه آن را پایین می آورد.

رستوران ها

در مورد قابلیت دسترسی دیجیتال برای رستوران ها ، Cart بر اهمیت توصیف متن برای عکس ها تأکید کرد.

اگر توصیف جایگزین نداشته باشند و کاربر با صفحه خوان از طریق سایت مراجعه کند ، تشخیص اینکه چیست چیست برای آنها دشوار است.

وی همچنین اشاره کرد که مشکلات دسترسی در منوهای PDF معمول است.

به عنوان مثال ، The Keg از فایل های PDF برای نمایش منوی خود در وب سایت استفاده می کند.

“بعضی اوقات وقتی بیشتر به کارها می پردازید و به انواع مختلف منوها نگاه می کنید ، آنجاست [we see]… مشکلات دسترسی بسیاری از پرونده های PDF گاهی اوقات ممکن است مورد نیاز باشد. “

صفحه اصلی Keg و منوی PDF.

رنگ همچنین در ایجاد وب سایت های موثر نقش دارد.

وی هنگام مرور سایت Boston Pizza Cart به این نکته اشاره کرد که برخی از رنگهایی که این سایت استفاده می کند ، مرور آنها را دشوار می کند. این سایت با رنگ های قرمز ، سیاه ، سفید و خاکستری بازی می کند ، اما وقتی متن به عکس ها اضافه می شود ، می تواند گیج کننده شود.

وب سایت پیتزا بوستون.

زیرنویس “سفارش امروز فقط با 18.99 دلار” تماشای آن کمی دشوار است. این پس زمینه ، این کنتراست رنگ کمی ناخوشایند است. بنابراین در آنجا شما واقعاً می خواهید از این نوع تنظیمات جلوگیری کنید. “

دستورالعمل های AODA به نفع همه است

توجه به این نکته مهم است که غالباً ویژگی هایی که برای کمک به افراد معلول طراحی می شود ، به چیزی تبدیل می شود که بیشتر افراد از استفاده در زندگی روزمره خود لذت می برند.

پروکس در این زمینه توسعه یافته است.

“به رژیم تاریکی نگاه کنید ، که به عنوان محل اسکان افراد کم توان بینایی آغاز شد. اما این فقط یک ویژگی عالی است که اکنون همه آن را می خواهند ، درست است؟ منظورم این است که علائم مربوط به ناشنوایان است ، اما ببینید هر چند وقت یک بار در میله های ورزشی گنجانده می شود. وی گفت: “از آنجا که در یک محیط قوی هستید ، نمی توانید آن را بشنوید و می خواهید ببینید چه چیزی گفته می شود.”

وی در ادامه گفت بسیاری از كارهای روزمره بدون افراد دارای معلولیت وجود نخواهد داشت.

در مورد اینکه آمادگی انتاریو برای موعد مقرر چقدر آماده است ، کارت گفت که کاملاً مطمئن است و همه گیری اخیر را اعتبار می بخشد ، و تمرکز خود را روی قابلیت دسترسی دیجیتالی می گذارد.

“COVID واقعاً اهمیت قابلیت دسترسی دیجیتال را برجسته کرده است. و واقعاً آن شرکتهایی را که دسترسی به آنها اولویت نبود ، اهمیت خود را افزایش دادند. این یک تأثیر اقتصادی بود که سرانجام به جیب آنها می آمد. “

[ad_2]

منبع: night-sky.ir