ایجاد یک استدلال برای تجزیه و تحلیل هوشمند بازاریابی – گفتگوی CMO با جان دوک


جان دوک به عنوان معاون تحقیقات در IDC Retail Insights عادت دارد که تحقیقات خرده فروشی را در تمام جنبه های بازاریابی ارزیابی کند. پیوستن به رئیس ITWC فاون عنان برای مشارکت از مه 2021 تماس CMO، یک سری پادکست در مورد چالش های بازاریابی ، او بر اهمیت تجزیه و تحلیل هوشمند بازاریابی متمرکز شده است.

دوک توضیح داد که دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود سرمایه گذاری های امروزی بازاریابی کمتر از سایر سرمایه گذاری های اندازه مشابه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. به گفته وی ، یکی از اصلی ترین مشکلات این است که خرده فروشان میلیون ها دلار در بازاریابی سرمایه گذاری می کنند و میلیون ها دلار را در فعالیت های تبلیغاتی صرف می کنند. هدف دستیابی به نتایج تدریجی است ، اما انجام آن بدون ابزار مناسب دشوار است.

مشوق های ناهماهنگ

در پاسخ به س Annال عنان در مورد وضعیت فعلی تجزیه و تحلیل هوشمند بازاریابی در خرده فروشانی که وی تحقیق کرده است ، دوک دلیل آن را “مدیریت حدس” می داند ، عدم تحلیل و اجرای عمیق آن. وی گفت: “آنچه ما دریافتیم این است كه 30 تا 40 درصد بودجه بازاریابی خرده فروشان به فعالیت های هدر دادن پول اختصاص یافته است – تبلیغات و سرمایه گذاری هایی كه در نهایت به مزایای اضافی منجر نمی شوند.” “اگر فروش با یک کلیپ سالم رشد کند ، سرمایه گذاری موجه به نظر می رسد و اولویت های مدیریت به جای دیگری منتقل می شود ، اما هزینه ها و هزینه های قابل توجه و ناکارآمد زیر پوشش وجود دارد که می تواند برای درآمدزایی بهتر اختصاص یابد.”

لیست علاقه مندیها

Duke با استناد به مطالعه اخیر IDC PlanScape ، دوک در مورد راه هایی صحبت کرد که خرده فروشان می توانند در آنچه سه بخش مهم تجزیه و تحلیل توصیف می کند قدم بگذارند: برنامه ریزی ، اجرا و اندازه گیری. وی گفت: “برای من ، تجزیه و تحلیل نتایج بازاریابی یک مکان واقعا جالب برای شروع است.” “این به معنای سرمایه گذاری در ابزارهای هوشمند برای کمک به تجزیه و تحلیل آنچه در طیف گسترده ای از فروشگاه موفق بوده است است.”

اگرچه برنامه ریزی رو به جلو ابزاری برای آینده به نظر می رسد ، دوک قدرت خود را در کمک به بازاریاب ها برای درک آنچه در گذشته کار کرده و ترکیبی از ویژگی ها منجر به برنده شدن تبلیغات می داند. “از نظر برنامه ریزی استفاده از ابزار پیش بینی بسیار مهم است که می تواند به شما در گرفتن پاسخ های تحلیلی کمک کند ، زیرا باعث می شود شما فقط کلاهبرداری های استاندارد کیف خود را بیرون بیاورید و دلیل مبتنی بر داده را به شما ارائه می دهد که چرا تبلیغ باید 30٪ تخفیف داشته باشد از 25٪ تخفیف. “

بازاریابی به عنوان یک ورزش تیمی

دوک با اشاره به اظهار نظر عنان در مورد لزوم همکاری نزدیک بین ادارات ، خاطرنشان کرد که عملکرد بازاریابی و عملکرد بازرگانی در طول تاریخ با یکدیگر مشارکت داشته اند ، اما به طور کامل ادغام نشده اند ، که به نظر وی این هدف است. وی گفت: “نقش دیگر ، که همیشه یک شریک استراتژیک در نظر گرفته نمی شود ، اما واقعاً باید چنین باشد ، مدیر مالی است.” “من فکر می کنم توسعه ابزاری که به امور مالی ایده بهتر و درک بهتری از اتفاقات و دلیلها بدهد بسیار مهم است.

سه نکته

به گفته دوک ، سه حوزه مشکل در تبلیغات خرده فروشی وجود دارد: سرعت حرکت در تجارت خرده فروشی ، کمبود منابع تحلیلی و مشوق های ناکافی. توصیه او این است که دلارهای به هدر رفته را برای ایجاد استدلال برای سرمایه گذاری در تجزیه و تحلیل هوشمند بازاریابی ، حرکت به سمت برنامه ریزی جلو برای جلوگیری از اشتباهات تکراری و تمرکز بر اتوماسیون ، شناسایی کنید.

وی گفت: “بازاریابی خرده فروشی ، مانند هر جنبه دیگر از خرده فروشی امروزه در حال تغییر و تحول است و سازمان ها در تمام بخش ها بیشتر در حال تحلیلی و مشتری مداری هستند.” “خرده فروشان بدون این درک و بدون درک صحیح از تأثیر کلی بازده واقعی بر دلار بازاریابی خود کنار گذاشته خواهند شد.”


منبع: night-sky.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>